fbpx
Foto: Srdjan Vrancic/Tomislav Kristo / CROPIX/Kolaž Dnevno.hr

(FOTO) OVO SU PILOTI KOJI SU PREŽIVJELI PAD MIGA! ‘Letio sam 950 kilometara na sat, MiG se počeo tresti’: Već su preživjeli jezive situacije, avioni nam se raspadaju

Autor: Dnevno.hr

Kod Slatine, u Voćinu se u utorak malo prije 14 sati srušio MIG, a odmah je pokrenuta potraga za dvojicom pilota.

Tražilo ih je 28 pripadnika HGSS-a s bespilotnom letjelicom i devet interventnih vozila, jednim zapovjednim vozilom i jednim potražnim timom sa psom kao i više od 30 vatrogasaca.

Kako je rekao zapovjednik Hrvatskog ratnog zrakoplovstva (HRZ), brigadni general Michael Križanec, nakon prvog poziva u nuždi posada je objavila da će se katapultirati zbog problema u radu motora.


Ovo su piloti koji su preživjeli pad MIG-a

Pukovnik Zvonimir Milatović i bojnik Ivan Lukan piloti su koji su se uspješno katapultirali iz MIG-a 21 netom prije pada u nenaseljenom šumskom području.

Piloti su u stabilnom stanju, izvan životne opasnosti te su prevezeni u bolnicu na liječnički pregled. Jedan je pilot sam izašao iz šume nakon pada aviona i došao do sela, a drugog je locirao vojni helikopter te su ga HGSS-ovci uz pomoć mještana izvukli iz šume.

Riječ je o iskusnim i odlikovanim pilotima.

Ivan Lukan uspješno sletio kada mu se ugasio motor

Ivan Lukan, pilot Eskadrile borbenih aviona odlukom tadašnje predsjednice RH Kolinde Grabar-Kitarović 25. travnja 2017. godine odlikovan je medaljom ‘Iznimni pothvat’.

On je 15. ožujka letio MiG-om 21 iznad Brodsko-posavske županije kada mu se u jednom trenutku iznenada ugasio motor. No, zahvaljujući prisebnosti, Lukan je uspio ponovno upaliti motor i sletjeti u 91. zračnu bazu na Plesu. Rodom je iz Zagreba. Školovanje je počeo 1998., a diplomirao je 2003. kao pripadnik 7. naraštaja vojnih pilota.

Foto: Srdjan Vrancic / CROPIX

Milatoviću otpao dio lijevog krila

Pukovnik Zvonimir Milatović istu je medalju dobio 2008. godine nakon što mu se na probi uoči svečanosti povodom Dana Oružanih snaga RH pokvario motor i otpao dio lijevog krila, tzv. zakrilice, na zrakoplovu MiG-21.




Njemu je odlikovanje dodijelio tadašnji predsjednik Stipe Mesić, a u obrazloženju je pisalo da je medalju zaslužio za iskazanu vještinu upravljanja zrakoplovom u iznimno teškim okolnostima čime je izbjegnut pad letjelice te su zaštićeni životi ljudi i imovina.

“Letio sam nisko 950 kilometara na sat iznad stadiona. MiG se počeo tresti. Motor je čudno zvučao. Strašno je brujao. Odlomio se i otpao komad lijevoga krila, zakrilce. To je utjecalo i na hidrosustav bitan za kretanje zrakoplova. Dio je još nekoliko puta udario u tu stranu MiG-a i oštetio je. Morao sam sletjeti”, opisao je tada Milatović situaciju u kojoj se našao, a zbog svoje hrabrosti dobio je i nagradu Ponos Hrvatske 2009. godine, piše Večernji list.

Foto: Tomislav Kristo / CROPIX

Milatović je dramu imao i u studenom 2013. godine kada se u motor njegovog MiG-a zaletjela ptica. Motor se odmah ugasio, a pilot je imao sekunde da se snađe i spasi si život te spriječi još veću nesreću. Milatović je uspio prizemljiti MiG, jurio je po pisti u Velikoj Gorici te je avion zaustavio na kraju na livadi.




Ivan Lukan obuku za pilota zrakoplova MiG-21 završio je 2016. godine, a iste godine Milatović je stekao zvanje probnog pilota čime je dobio zadatak utvrđivanja ispravnosti MiG-ova i svih njihovih sustava.

Autor:Dnevno.hr
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.