Wikimedia

Uvodi se ograničenje brzine u sve nove automobile

Autor: Dnevno

Novi će automobili od 2022. godine morati imati ugrađenu dodatnu sigurnosnu opremu, poput automatskih kočnica za hitne slučajeve, tehnologije kontrole vožnje u traci i detektora pospanosti a sve kako bi se smanjio broj nesreća na europskim cestama, složili su se u utorak europski pregovarači. Uvođenje dodatne sigurnosne opreme mora još odobriti Europski parlament i zemlje članice, što bi trebala biti puka formalnost objavio je britanski BBC.

Među sigurnosnom opremom koju će gotovo sigurno od 2022. morati imati svi novi automobili u EU su i limiteri brzine. Europska unija predložila je prošle godine tu mjeru kako bi se smanjio broj smrtnih slučajeva na cestama. Na razini EU godišnje u prometu strada oko 25.000 ljudi, čemu još valja dodati i 140.000 ozbiljno ozlijeđenih sudionika u prometu.

Što je tehnologija ograničavanja brzine i kako funkcionira?

Riječ je o sustavu ISA koji prepoznaje i upozorava kod prekoračenja brzine. No takav sustav, osim upozorenja vozaču, može automatski sam smanjiti brzinu.

ISA sustav može uključivati i video kameru s funkcijom prepoznavanja prometnih znakova.

Sustav vozač ipak može poništiti, no samo privremeno, piše u nastavku teksta BBC. Primjerice, ako automobil pretječe kamion na autocesti i ulazi u zonu manje dopuštene brzine, vozač može snažno pritisnuti papučicu gasa kako bi obavio manevar do kraja.

Sustav neće automatski koristiti kočnice kod manje propisane brzine kretanja, ali će umjesto toga vozaču dati vizualno upozorenja. Odgovornost svakog vozača bit će da to upozorenje poštuje.

Je li sustav dovoljno dobar?




Ovaj sustav već je u upotrebi kod više proizvođača, poput Forda, Mercedes – Benza, Peugeot- Citroena, Renaulta i Volva koji već imaju modele s nekom vrstom ISA tehnologije.

No BBC-ov dopisnik  Theo Legget izrazio je bojazan i dilemu je li postojeća tehnologija dovoljno napredna da bi sustav bio učinkovit.

Mnogi automobili već imaju prednju kameru, ali upitno je funkcionira li prepoznavanje znakova u dovoljno dobroj mjeri.




Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.