Foto: pxfuel

DOKTORICA IZ KB-a DUBRAVA ZA DNEVNO: ‘Pitanje je dana kada ću završiti u izolaciji. Kako ću podići plaću kad sam blokirana?’

Autor: Valneo Kosić

Epidemija koronavirusa značajno je promijenila naš način života- sintagma je koju često čujemo ovih dana u javnom prostoru. I doista, zatvorili smo sve što smo mogli i socijalne interakcije sveli na nužne. Samo smo više doma na prvi pogled, a zapravo je u toj rečenici puno više istine. Ne možemo u ovom trenutku ni pojmiti gdje bi se epidemija mogla uplesti i zakomplicirati stvari, a primjer toga bi svakako mogli biti ovršeni i blokirani građani.

Komplikacije koje proizlaze iz njihova statusa bilo je lako previdjeti u ovoj situaciji bez presedana, situaciju s kakvom se naša zemlja nikad nije nosila. Stvar je u tome da građani, čiji su računi blokirani, plaću ili primanja bilo koje vrste mogu podići isključivo u poslovnici banke u kojoj imaju otvoren račun. Zašto je to problematično, objasnila nam je doktorica iz KB-a Dubrava koja nas je, potaknuta našom akcijom #DnevnoPomaze, kontaktirala i molila za pomoć.

#DnevnoPomaze: Portal Dnevno.hr pomaže svima kojima to treba. Pročitajte detalje o akciji!

Ova doktorica medicine zaposlena u KB-u Dubrava (podaci poznati redakciji) govori nam kako je pitanje vremena kada će zbog širenja zaraze završiti u samoizolaciji ili karanteni: “Iako nisam u samoizolaciji ili karanteni, pitanje je dana (s obzirom na širenje COVID-19), kada ću biti. Problem je u tome što imam blokiran tekući račun, a po dolasku plaće, istu ne mogu podignuti na bankomatu, već moram svaki mjesec ili češće u banku”.

Ta činjenica poseban problem predstavlja u vrijeme epidemije COVID-19. “Što učiniti kada se krene s mjerama karantene, samoizolacije, zatvaranja trgovina, kafića i poslovnica banaka”, pita se očajna doktorica koja je u vezi ovog slučaja bezuspješno pokušala dobiti odgovor od banke.

“Drugim riječima, plaću ću moći dobiti od strane RBA samo ako ću biti u stanju i samo ako će RBA poslovnice biti otvorene, izlazeći pri tome ugrožavati svoje zdravlje te posljedično zdravlje mojeg djeteta, roditelja, ali i zaposlenika KB-a Dubrave i RBA”, govori nam liječnica i nadodaje: “Kao liječnica apsolutno sam zgrožena mišlju kako ću možda biti prisiljena kompromitirati svoje zdravlje i zdravlje mnogih ljudi zbog bankarskih propusta”, zaključuje uznemireno liječnica i apelira da se skrene pažnja na situaciju u kojoj se nalaze ovršeni građani usred pandemije COVID-19 virusa.

Poslali smo upite svim većim bankama koje posluju u Republici Hrvatskoj, a priopćenje smo dobili i od Hrvatske udruge banaka iz koje poručuju kako u ovim trenucima banke u suradnji s predstavnicima Vlade Republike Hrvatske i ostalih relevantnih institucija razmatraju najbolja rješenja za mala, srednja, velika poduzeća te građane, čije je poslovanje pogođeno epidemijom, ali među mjerama o kojima se raspravlja je i podizanje gotovine ovršenih građana. Uvjeravaju nas da će svi građani biti zaštićeni i njihovo zdravlje neće biti ugroženo. “Banke će uskladiti vlastite interne procedure i poslovanje će biti prilagođeno građanima ovisno o razvoju situacije epidemije koronavirusa”, umiruju iz Hrvatske udruge banaka.

Za komentar smo zamolili i Reiffeisen banku (RBA) iz koje također šalju umirujuće poruke. “Raiffeisen banka je upoznata s navedenim problemom klijenata koji su trenutačno u statusu ovršenih osoba te u samoizolaciji. Ovim putem želimo naglasiti da intenzivno radimo na kreiranju najboljeg rješenja kako bismo našim klijentima, koji su se pronašli u ovoj situaciji, osigurali raspolaganje njihovim financijskim sredstvima”, dio je priopćenja u kojem navode da se s ovim izazovom susreću i druge banke u Republici Hrvatskoj te potvrdili informaciju da se u suradnji s Udrugom hrvatskih banaka i Hrvatskom narodnom bankom aktivno pripremaju mjere koje bi ovršenima omogućile da dođu do svoje gotovine i u uvjetima epidemije.

O ovom problemu razgovarali smo i sa službom za korisnike Raiffeisen banke iz koje nas također uvjeravaju da se na ovom problemu intenzivno radi. Također, kažu nam da bi se rješenje za blokirane i ovršene moglo pronaći do kraja tjedna. Neslužbeno doznajemo da su jedno od rješenja i  “posebne kartice”.

Priopćenje Hrvatske udruge banaka

Hrvatska udruga banaka proaktivno je predložila niz gospodarskih mjera s ciljem pomoći malim, srednjim i velikim poduzećima te građanima, čije je poslovanje pogođeno epidemijom korona virusa.

Banke su prepoznale značaj situacije i važnosti za gospodarstvo Republike Hrvatske te u suradnji s predstavnicima Vlade Republike Hrvatske i ostalih relevantnih institucija kreiraju optimalne metode i rješenja.

U ovom trenutku banke razmatraju niz potencijalnih operativnih mjera, među kojima je i podizanje gotovine ovršenih građana. Napominjemo kako su banke poduzele i poduzimaju sve potrebne aktivnosti kako bi svojim klijentima omogućile nesmetano korištenje svih bankovnih usluga.

Također, možemo potvrditi kako će svi građani biti zaštićeni i njihovo zdravlje neće biti ugroženo, a banke će uskladiti vlastite interne procedure te će poslovanje biti prilagođeno potrebama građana u skladu s razvojem situacije epidemije korona virusa i donesenim preventivnim mjerama nadležnih službi.

Trenutno se održava zadnja faza pripreme konkretnih mjera i operativne provedbe istih te će javnost i mediji o svim detaljima biti obaviješteni na vrijeme.

Priopćenje Raiffeisen banke

Raiffeisen banka je upoznata s navedenim problemom klijenata koji su trenutačno u statusu ovršenih osoba te u samoizolaciji. Ovim putem želimo naglasiti da intenzivno radimo na kreiranju najboljeg rješenja kako bismo našim klijentima, koji su se pronašli u ovoj situaciji, osigurali raspolaganje njihovim financijskim sredstvima. Trenutačno razmatramo sve alate koji bi nam uz, odgovarajuću zakonsku podlogu, pružili najefikasnije rješenje problema koji navodite u vašem upitu. Razumijemo situaciju u koju su stavljeni našli klijenti te im potpunosti stojimo na raspolaganju, čineći sve da naše bankovne usluge budu dostupne svima. Također, s ovim izazovom i pitanjima susreću se i druge banke u Republici Hrvatskoj te se u suradnji s Hrvatskom udrugom banaka i Hrvatskom narodnom bankom aktivno pripremaju operativne mjere kako bi se u što bržem roku pronašlo optimalno rješenje za sve klijente. O svim poduzetim mjerama, pravodobno ćemo obavijestiti naše klijente kako bi im olakšali situaciju u kojoj se nalaze.

 

 

Autor:Valneo Kosić
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.