fbpx
FOTO: Antonio Mihaljević / fotk.AM

BRAND&BUZZ KONFERENCIJA: Hrvatska, pojam za kvalitetu, a ne samo za ‘lijepu zemlju’

Autor: Dnevno

Konferencija Brand&Buzz koja se danas održala u organizaciji agencije Logobox i portala Zagreb.info pod pokroviteljstvom predsjednice Republike Hrvatske, Kolinde Grabar-Kitarović, okupila je brojne stručnjake iz svijeta komunikacija. Urednici medija, uspješni poslovni ljudi, stručnjaci za marketing malim će poduzetnicima, startupovima, novim obrtnicima i poslovnim ljudima objasniti kako se jednostavno i brzo mogu probiti na vrh svoje branše.

Brendiranja kao novi oblik komunikacije

Idejna začetnica konferencije i vlasnica agencije Logobox, Marija Dekanić, rekla je kako je “cilj konferencije usmjeriti poduzetnike i komunikacijske stručnjake na jedan drugačiji oblik komunikacije – brendiranje.”


Konferenciju je je otvorio, te je na njoj i sudjelovao ministar gospodarstva, poduzetništva i obrta, Darko Horvat.

Predstavljena je nova javna usluga Start za lakše pokretanje posla koja je aktivna od ovog mjeseca, a može se pronaći na adresi start.gov.hr.

“Važno je da pokažemo svima da će ono što slušaju o Hrvatskoj moći i doživjeti. Ali ne sterilno, kao državu trome i komplicirane birokracije. Stoga je važno da Hrvatsku prestavimo kao cjelovit brend. Došlo je vrijeme da ju rebrendiramo”, rekao je ministar u pozdravu okupljenima. Na kraju je dodao da imamo komparativne prednosti nad zemljama iz svog okruženja da izgradimo dobar brend.

“Nacionalni brend Hrvatske je iznad prosjeka Istočne Europe, ali treba nam brendiranje države. Britanija ima svoju kampanju Great u koju ulažu 60 milijuna funti godišnje, a očekuju da će im se vratiti 500 milijuna.”

Švicarska kao primjer uspješnog “brendiranja” tj. stvaranja imidža države

Božo Skoko, profesor na Fakulteta političkih znanosti i član uprave Milenium promocija, pokazao je na primjeru Švicarske kako je jedna država stvorila uspješan brend.




Problem s kojim se suočavaju hrvatski proizvodi jest imidž podrijetla proizvoda. “Kad potrošač nije upućen u kvalitetu brenda, on mu pridodaje imidž koji ima zemlja podrijetla. Zato se posljednih godina radi na stvaranju kvalitetnog imidža država.”

Samo smo “lijepa zemlja”?

Mnogi svjetski investitori uopće ne razmatraju Hrvatsku kao destinaciju za svoje poslovanje jer nas vide kroz neke druge prizme – najčešće samo kao lijepu zemlju. “Hrvati imaju kvalitetu, ali nam fali čvrst brend”, zaključeno je na konferenciji.




“Velik uspjeh može se postići i s malo sredstava. Primjerice, napravili smo brend od vina Stina tako što smo mu jednostavno promijenili boju etikete u bijelu. Sada su prepoznatljivi u svijetu.” Svi panelisti složili su se da je turizam kamen temeljac na kojem se treba graditi brendiranje ostalih proizvoda te da turisti koji nam dolaze imaju velik potencijal postati slučajni ambasadori naših prostora u svijetu.

Panelist Gorjanović je rekao da nam je puno pomogao stariji slogan turističke zajednice – ‘Mala zemlja za veliki odmor’, no kazao je i da je to tek temelj na kojem treba graditi daljne brendiranja države. Poduzetnicima je savjetovao da prate djelovanje HTZ-a kao pozitivan primjer.

Autor:Dnevno
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.