fbpx
Foto: Facebook Screenshot

AUTOR ĆIRILIČNE PLOČE IMA PORUKU ZA MLADIĆA KOJI JU JE RAZBIO! Digla se umjetnička krema na noge: ‘Vjerojatno slovka i latinicu”

Autor: D.V

“Mladić koji je tablu razbio je premlad da bi znao čitati ćirilicu, nije je učio u školi, a vjerojatno slovka i latinicu. Njega je sama simbolika pisma potakla da dođe do svojih ‘tri minuta slave’ i Andy Warhol se vjerojatno ovog trena okreće u grobu”, komentirao je dan nakon incidenta u Omišu Anand Štambuk, autor dvojezične ploče s natpisom „Kad se Srbin i Hrvat slože i olovo plivati može“ na ćirilici i latinici.

Podsjetimo, ploču koja je bila umjetnička instalacija na 13. Festivalu suvremene umjetnosti “Almissa Open Air” mladi Omišanin je razbio nekoliko minuta nakon početka izvedbe pa viknuo: “Ćirilicu držite na drugoj strani Drine!“.

Autor Štambuk, kao i kustos festivala Željko Marović tvrde da nisu u šoku. Marović ističe kako je upravo slogan s ploče dugo vremena korišten u poslijeratnom zanosu kasnih 40-ih godina.


‘Rad je hrabar i utopijski’

“Dijelom istinit, dijelom utopija, i nelogičan i logičan, i istinit i neistinit…ali je korišten. Slogan je na tabli ispisan na dva pisma, ćiriličnom i latiničnom, jer bi umjetnički rad bio nepotpun bez toga”, poručio je kustos za Slobodnu Dalmaciju i dodao da je ćirilično pismo “sastavni dio kulture ovog naroda” te da se nitko “ne bi trebao zgražati njegovim korištenjem u umjetničkom djelovanju”.

Rad Ananda Štambuka pod nazivom “Iluzija” opisao je kao hrabar, pun nade te utopijski, a autora ploče opisao je kao iznimnog intelektualca koji živi za umjetnost.

“A gesta mladića koji je tablu razbio je običan čin barbarizma”, zaključuje kustos Marović dodavši da valjda treba proći desetljeće da ovakav umjetnički čin proizvede drugačiji “feed back”.

Organizator zgrožen podrškom mladiću

Organizator i pokretač festivala Vice Tomasović dodao je kako je “reakcija prolaznika bila očekivana”.

“Ono što je meni zanimljivije je vrijeme koje je bilo potrebno da se ona dogodi i količina podrške koju je mladić dobio u komentarima na društvenim mrežama.

Umjetnost koja nije zaštićena zidinama institucije, nego se približava građanima u javnom urbanom ili medijskom prostoru, mora biti spremna na reakciju, jer osnovna ideja takvih umjetničkih radova je potaknuti gledatelje koji nisu dio umjetničkog svijeta na promišljanje, kritiku, pa i akciju”, rekao je Tomasović za Slobodnu.




Autor:D.V
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.