U trgovačkom lancu sve puno trulog voća i povrća: ‘Ovo je biootpad, sve je puno plijesni’
Autobusni prijevoznici neće krenuti s prometom 11. svibnja jer im se prijevoz 12 putnika ne isplati!
“Autobusni linijski prijevoznici od 11. svibnja neće krenuti s vožnjama u međužupanijskom prijevozu jer nemaju točne informacije od Nacionalnog stožera, a ni osigurana sredstva financiranja budući da im se prijevoz 12 do 15 putnika ne isplati”, rekao je u izjavi za Dnevno predsjednik Udruge javnih autobusnih linijskih prijevoznika Hrvoje Meštrović.
Meštrović ističe da će zbog premalog broja putnika cijene karata porasti i do pet puta jer ako se trošak prijevoza autobusa od 3000 kuna podijeli s 12 putnika, dobiva se cijena putne karte od čak 300 kuna.
„Autobusni prijevoznici nemaju subvenciju od države kao HŽ i ZET da im se plaća po prijeđenom kilometru, bez obzira na broj putnika, a mi se moramo financirati isključivo od prodanih karata i u ovom trenutku kad nema ekonomskog interesa, kad učenici ne idu u školu, kad se umirovljenici ne voze, kad nema studenata, kad ljudi rade od doma nama nije isplativo voziti bez državnih subvencija i ako ovakva situacija potraje mnogi od prijevoznika će otići u stečaj“, pojašnjava Meštrović i dodaje da su autobusni prijevoznici i prije koronakrize bili nerentabilni jer su uglavnom vozili prema seoskim područjima. Ipak, napominje da bi neki prijevoznici iz straha za očuvanjem kakvog-takvog poslovanja ipak mogli početi s vožnjama od 11. svibnja koje će u startu biti neprofitabilne.
Čak će i najrentabilnije autobusne linije biti ugrožene, nastavlja Meštrović jer autobus troši 30 litara goriva na 100 kilometara što se od prodanih karata jednostavno ne može financirati, a pribojava se i dana kada će država prestati s potporama za radnike što će biit kraj za većinu autobusnih prijevoznika.
Ističe da su ostali bez sredstava te da bez izravne pomoći države neće moći dalje. „Ako radnik dobije preko 4000 kuna, tri, četiri ili pet puta više košta autobus koji stoji. Dok stojimo mi imamo troškove osiguranja, amortizacije vozila, troškove članarina i parkinga“, pojašnjava Meštrović i dodaje da su trenutni gubici unatoč državnim potporama oko 400 tisuća kuna, a bez njih bili bi oko 600 tisuća kuna. Dodao je da nemaju nikakve rezerve u poduzećima da izdrže takve udare.
Najgore što se može dogoditi je da će država ostati bez prijevoza, a ruralna područja nepovezana s ostatkom zemlje.
U Zagrebu od jutros krenule prve tramvajske linije, voze prema nedjeljnom rasporedu
ZADNJE VIJESTI
Hrvatica objavila račun za kavu iz srpskog kafića: ‘Nije mi jasno kako to mogu naplatiti’
Uskoro možda nećete moći na bolovanje koliko vas volja: Jedna promjena bi mogla naljutiti mnoge
Matematičar Toni Milun poslao važno upozorenje građanima: ‘Budite oprezni ovih dana’