Smanjeni unos kalorija ne produžuje život!

Autor: M.Z.

Neki teoretičari već godinama tvrde da smanjeni unos kalorija može značajno produljiti životni vijek, no recentna znanstvena istraživanja ih pobijaju.

SENS Foundation‘ fundacija je koju je osnovao Aubrey de Grey (na fotografiji iznad teksta), engleski teoretičar koji tvrdi da minimalnim unosom kalorija možemo značajno produžiti život. Dapače, ovaj 49-godišnjak smatra da bi na taj način kroz nekoliko generacija čovjek mogao dosegnuti i brojku od tisuću godina.

Njegova fundacija bavi se prikupljanjem sredstava za istraživanja kojima bi se proniklo u metode kako pruduljiti život, no čini se kako im nova znanstvena otkrića ne idu previše u prilog.

Naime, Nature je objavio rezultate istraživanja koje je provođeno kroz proteklih dvadesetak godina i koje je pokazalo da se smanjivanjem unosa kalorija nije produžio život čimpanzi. Preciznije, malo produljenje života uočeno je kod čimpanzi koje su na dijetu stavljene pred sam kraj života. Zbog velike sličnosti između organizma čimpanze i čovjeka, pretpostavlja se da bi i ljudski organizam otprilike ovako reagirao na dijetu.

Ipak, zanimljivo je da je kod miševa i bakterijskih stanica uočeno značajno produljenje života kada su im se uskratile kalorije.

Autor:M.Z.