Odgođen prvi privatni let kapsule Dragon na Međunarodnu svemirsku postaju

Autor: hina

Prva privatna kapsula, za koju se NASA nada da će barem privremeno poslužiti kao zamjena za umirovljeni shuttle program, ostaje na Zemlji još barem tjedan dana zbog dotjerivanja softvera.

Privatna tvrtka Space Exploration Technologies odgodila je za tjedan dana prvi pokusni let na Međunarodnu svemirsku stanicu (ISS), objavio je u utorak osnivač tvrtke Elon Musk.

– Odgađamo lansiranje za otprilike tjedan dana kako bismo napravili dodatna testiranja softvera za pristajanje letjelice Dragon na ISS. Novi datum ovisi o koordinaciji s NASA-om – napisao je Musk na svom Twitteru.

Tvrtka poznata i kao SpaceX bit će prva privatna kompanija koja će letjeti na ISS, 100 milijarda dolara vrijednu postaju u Zemljinoj orbiti koju su zajednički izgradili SAD, Rusija, Japan, Kanada i europske zemlje. Nakon umirovljenja flote američkih raketoplana prošle godine, NASA se nada da će privatne tvrtke poput SpaceX-a i Orbital Sciences Corpa preuzeti transport astronauta i tereta na stanicu koja kruži oko Zemlje na visini od 386 km.

Lansiranje rakete Falcon 9 i kapsule Dragon tvrtke SpaceX u pokusnu misiju na ISS bilo je predviđeno za 30. travnja, ali je odgođeno za oko tjedan dana kako bi se inženjerima dalo dodatno vrijeme za testiranje softvera koji je namijenjen za pristajanje kapsule uz ISS, rekao je Musk.

Tvrtka je uspješno testirala Dragon u prosincu 2010.

Autor:hina