Istraživači u CERN-u uhvatili antimateriju na 16 minuta

Autor: K.K.

Nakon prvotnog ushićenja u studenom prošle godine zbog zadržavanja atoma na 172ms, fizičari su svoj rezultat znatno poboljšali.

Tim čestičnih fizičara CERN-ovog ‘Antihydrogen Laser Physics Apparatus-a’ (ALPHA) uspio je uhvatiti 309 atoma antimaterije, i to na više od četvrt sata, piše Wired.

Kada su u CERN-u prvi put uhvatili antimateriju prošle godine u Studenom, uspjeli su je zadržati na samo 170 milisekundi. Antivodikovi atomi imaju jako kratki životni vijek. Čim dođu u kontakt s normalnim vodikom, antimaterija se uništi. ALPHA tim otkrio je kako izolirati atome i držati ih u magnetskom polju, ali to je puštalo antimateriju samo u ograničenom vremenu od 172 ms. Sada je tim ponovio eksperiment i uspio držati atome u klopci tisuću sekundi, nešto manje od 17 minuta.

– Kritično pitanje za buduće studije je ‘Koliko dugo anti atomi mogu biti zarobljeni?’, pita se Makoto Fujiwara. – Mi smo sada uspjeli tisuću sekundi, produljivši tako prošli rezultat za skoro četiri reda magnitude.

Dulji život antimaterije pružiti će istraživačima mogućnost da otkriju sve daljnje tajne misterioznih atoma.

– Sve to otvara veliki domet eksperimentalnih mogućnosti – rekao je Fujiwara.

Osim ovih, fizičari imaju i druge planove, uključujući i utjecaj gravitacije na antimateriju. ALPHA tim planira zamrznuti mali čvor anti vodika i jednostavno vidjeti što će se dogoditi. Tko zna, možda ćemo svjedočiti prvom koraku prema antigravitacijskom SF-u.

Sudarač u CERN-u srušio novi rekord, no još uvijek bez ‘Velikog praska’