Gen je otkriven, treba ga onesposobiti i eto muške kontracepcije

Autor: T. J.

Kada bi pronašli način da u testovima ciljano djelujemo na gen za proizvodnju zdrave sperme, mogli bi razviti nehormonalnu kontracepciju – rekao je jedan od istraživača, dr. Lee Smith.

Istraživači iz Centra za reproduktivno zdravlje Sveučilišta Edinburgh otkrili su kritični gen za proizvodnju zdrave sperme, na osnovu čega bi moglo biti moguće proizvesti kontracepcijsku pilulu za muškarce. Eksperimenti s miševima pokazali su da je gen nazvan Kathal1 vitalni čimbenik u posljednjem stadiju proizvodnje spermija.

Kada bi pilulom djelovali na Kathal1 tako da prekine svoje djelovanje, stvorili bi reverzibilnu kontracepciju, smatraju znanstvenici, a stručnjaci za plodnost naglašavaju kako svakako postoji potreba za takvom kontracepcijom, prenosi BBC.

– Kada bismo pronašli način da u testovima ciljano djelujemo na ovaj gen, mogli bismo razviti nehormonalnu kontracepciju – rekao je jedan od istraživača, dr. Lee Smith te dodao:

– Važna stvar je da bi učinak takvog lijeka bio reverzibilan jer Kathal1 djeluje na stanice sperme samo u posljednjim stadijima razvoja, tako da ne bi smetao prethodnim stadijima niti općoj sposobnosti proizvodnje spermija.

– Gen opisan u istraživanju tima iz Edinburgha zvuči kao uzbudljiv pokušaj nove muške kontracepcije – izjavio je dr. alan Pacey, predavač andrologije sa Sveučilišta Sheffield, ali bi također mogao baciti dodatno svjetlo na pitanje zašto su neki muškarci manje plodni i zašto im sperma ne funkcionira normalno.

Autor:T. J.