‘Debeli’ miševi vode znanstvenike prema otkrivanju lijeka za pretilost

Autor: M.S.

Oko 16 posto Europljana navodno ima kopije gena koji kod njih uzrokuje da, iako su zdravi, više jedu, pa se tako više i debljaju. Iako je istraživanje zasad provedeno na miševima, ovo je napredak koji u budućnosti vodi prema lijeku za pretilost.

Istraživači su na Oxfordskom sveučilištu našli uzrok jednoj od najvećih boljki današnjeg društva i patnji velikog broja Zemljana, koji bi za sobom, kao što to uzroci znaju, mogao povući i lijek. Riječ je o genu koji nam govori da prekomjerno jedemo i debljamo se.

Istraživanje se nastavlja, piše Telegraph, na rezultate iz 2007. godine, kad je otkrivena genetska varijabla koja ukazuje na vjerojatnost pretilosti kod ljudi. Ovim je istraživanjem ustanovljeno da su ljudi koji imaju kopije te genetske varijante, što je oko 16 posto Europljana, za prosječno tri kilograma teži od onih koji ih nemaju.

– Sada možemo razmišljati o razvijanju lijekova koji bi potiskivali problematični gen u obliku tableta protiv pretilosti. Toga ipak još neće biti skoro i ništa ne garantira uspjeh, ali je ideja primamljiva – rekao je jedan od vodećih znanstvenika, Frances Ashcroft.

Istraživanje naravno nije provedeno na ljudima, već miševima, koji su uzgojeni s kopijama ‘debelog gena’ kakav se nalazi u ljudima, te se pokazalo da, iako zdravi, miševi s genom jedu više i više se debljaju. Ženke miševa su nakon 20 tjedana bile 22 posto deblje od normalnih ženki, dok je kod mužjaka taj broj iznosio deset posto. Ipak, znanstvenici upozoravaju da bi kod ljudi razlike između onih s genom i bez bile nešto manje.

Autor:M.S.