Screenshot

Arheolozi pronašli najstariji fosil oka, nećete vjerovati koliko je star!

Autor: Hina

Ostaci izumrlog morskog stvorenja sadrže primitivni oblik oka kakvo se danas može naći u rakova, pčela i vilinih konjica

Izuzetan, 530 milijuna godina stari fosil sadrži vjerojatno najstarije ikad otkriveno oko, objavili su arheolozi. Stručnjaci su ga otkrili analizirajući dobro očuvane ostatke člankonošca trilobita pronađenih u Estoniji. Ti preci paukova i rakova živjeli su u morima u razdoblju paleozoika, prije 541 do 251 milijun godina.

Arheolozi su ustanovili da je drevno stvorenje imalo primitivan oblik kompozitnog oka, optički organ koji se sastoji od spleta sićušnih stanica poznatih kao omatidije, slične onima u današnjih pčela.

Međunarodni tim stručnjaka kaže kako to otkriće sugerira da se oko malo promijenilo u posljednjih 500 milijuna godina. Prof Euan Clarkson sa sveučilišta u Edinburghu kaže: “Ovaj izuzetni fosil pokazuje nam kako su rane životinje vidjele svijet oko sebe prije stotina milijuna godina”.

“Ono što je izvanredno je da otkriva kako se struktura i funkcija oka gotovo nimalo nisu promijenile u pola milijarde godina”, dodao je.

Studija, provedena u suradnji sveučilišta u Edinburgu, Koelnu i Talinu, objavljena je u znanstvenom časopisu Proceedings of the National Academy of Sciences.

Autor:Hina