POTRESNI DETALJI IZ ŽIVOTA LEGENDARNOG LAUDE: Vratio se 42 dana nakon užasne nesreće i zapanjio objašnjenjem

Autor: HINA/B.H.

Legendarni vozač Formule 1 Niki Lauda, koji je preminuo u ponedjeljak u dobi od 70 godina, pokazao je 1976. da nije osoba koja će lako odustati, vrativši se na pistu vrlo brzo nakon gotovo fatalne nesreće u kojoj je zadobio teške opekline i oštećenja pluća.

Taj je potez prometnuo legendarnog Austrijanca, jednog od najpoznatijih osoba u svijetu automobilskih utrka, u simbol otpora i odlučnosti. U ponedjeljak, trostruki svjetski prvak u Formuli 1 umro je manje od godinu dana nakon hitne transplantacije pluća.

Lauda je “mirno preminuo”, objavila je njegova obitelj. “Njegova jedinstvena postignuća kao sportaša i poduzetnika jesu i ostat će nezaboravna, njegova neumorna žudnja za akcijom, njegova izravnost i hrabrost ostat će uzor i mjerilo za sve nas”, rekla je obitelj u priopćenju.

Godine 1976. na njemačkom Grand Prixu, Lauda se zabio u ogradu brzinom od 200 kilometara na sat. Unatoč teškim opeklinama koje je tada zadobio na Nuerburgringu i koje su ostavile traga za cijeli život, Lauda se vratio nevjerojatno brzo.

“Udarac je bio tako snažan da mi je odletjela kaciga s glave”, rekao je jednom o toj nesreći. Njegov Ferrari zapalio se i trebalo je 55 sekundi da ga izvuku iz vozila. Dotad je već dobio teške opekline lica, kože lubanje i desnog uha te oštećenja pluća.

U bolnici mu je svećenik dao posljednju pomast. “Ali nisam želio umrijeti. Želio sam i dalje živjeti”, rekao je Lauda četiri desetljeća nakon nesreće. Ali nije želio samo živjeti, želio se i dalje natjecati. Samo 42 dana nakon nesreće, već je ponovno bio za volanom i zauzeo četvrto mjesto na utrci u Monzi. “Brz povratak bio je dio moje strategije, a ne sjediti kod kuće i razmišljati o onome što mi se dogodilo”, rekao je.

Nakon ozljede nastavio je nositi svoju crvenu “šiltericu”, najprije kako bi mu zadržala zavoje na glavi, a potom kako bi ga ljudi gledali u oči a ne glavu punu ožiljaka od opeklina. Nakon prvog naslova prvaka F1 1975., Lauda je taj naslov osvojio još dvaput, 1977. – godinu dana nakon nesreće, i 1984.

U trenutku kada je završio karijeru 1985., iza sebe je imao 171 utrku Formule 1, od čega je pobijedio u njih 25, a na postolju je stajao 54 puta. Još prije nego što se povukao s trkališta, osnovao je Lauda Air 1979.

U svibnju 1991. jedan od njegovih aviona srušio se nakon polijetanja iz Bangkoka. Poginulo je svih 223 putnika i članova posade. “Bio sam duboko šokiran”, rekao je Lauda o nesreći, rekavši da se osjeća krivim nakon što je istraga pokazala da je tragediju uzrokovao tehnički problem.

Lauda je prodao kompaniju 90-ih godina. Godine 2003. osnovao je novu, Niki, koju je prodao Air Berlinu 2011. Ponovno ju je otkupio u siječnju 2018. da bi je vodio pod brendom Laudamotion, ali i brzo prodao irskom niskobudžetnom Ryanairu.

U ranoj mladosti svim je silama pokušavao doći do novca kako bi se počeo natjecati – lagao je baki da bi dobio novac za prvi auto, a potom lažirao i srednjoškolsku diplomu kako bi mu roditelji dopustili da se natječe. Lauda je nakon karijere bio i savjetnik Ferrarijeva tima, a potom postao izvršni direktor Mercedes F1 tima 2012.

Otad je Mercedes dominirao s nekoliko osvojenih titula prvaka, gdje je dominirao Lewis Hamilton. Lauda je bio poznat ljubiteljima automobilskih utrka i kao televizijski komentator više od 20 godina. “Crvena ‘šilterica’, jasne i izravne riječi”, kratko je o Laudi rekao šef Mercedesova tima Toto Wolff.

Autor:HINA/B.H.
loading...
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.