Ilustracija

ZNANSTVENICI ZBUNJENI: Supermasivna crna rupa udaljena od Zemlje 13 milijardi svjetlosnih godina!

Stručnjaci sa Sveučilišta u Arizoni kažu da su otkrili najudaljeniju supermasivnu crnu rupu koja je udaljena od Zemlje više od 13 milijardi svjetlosnih godina.

Ima masu 1,6 milijardi puta veću od Sunca te je nastala samo 100 milijuna godina nakon velikog praska. Vrijeme pronalaska, ali i veličina dovodi u pitanje aktualne teorije da supermasivne crne rupe nastaju od razbijenih zvjezdanih jata, pa astronomi smatraju da bi ipak mogle nastati od praiskonskog hladnog plina vodika.

Nazvana J0313-1806, supermasivna crna rupa nastala je posle Velikog praska i rasla što je brže moguće, pokazalo je istraživanje.

Toj crnoj rupi zvijezde nisu bile sirovina i upravo je to ono što ju čini vrijednom daljnjih istraživanja.

“Mislimo da su te supermasivne crne rupe bile razlog zašto su mnoge velike galaktike u nekom trenutku prestale formirati zvijezde. Primjećivali smo to i prije, ali dosad nismo znali koliko je rano taj proces započeo u prošlosti svemira. Ovaj kvazar dokaz je da se gašenje moglo događati u vrlo ranim vremenima”, navodi se u studiji.