Ilustracija

Znanstvenici uzgojili umjetni mozak koji se razvija poput pravog! Na vidiku liječenje mnogih teških bolesti?

Znanstvenici su u laboratoriji napravili umjetni mozak koji se razvija poput ljudskog, što bi moglo omogućiti bolji uvid u oboljenja poput Alzheimerove bolesti ili shizofrenije.

Istraživači iz Los Angelesa proveli su široku genetsku analizu “organoida” kojima je omogućeno da se razvijaju i rastu u laboratorijskim uvjetima i do 20 mjeseci.

Otkrili su da umjetni mozak raste u fazama koje se podudaraju s razvojem mozga kod beba. Prema istraživanju, organoidi umjetnog mozga mogu se razviti dalje od fetalnog stadija, što je suprotno dosadašnjim pretpostavkama.

S obzirom na to otkriće, organoidi možda mogu sazreti do te mjere da budu upotrebljivi za istraživanje bolesti mozga odraslih osoba, poput demencije.

Stvoreni su s pomoću tzv. induciranih pluripotentnih matičnih stanica iz kojih se mogu razviti mnogi drugi tipovi stanica.

Kada se stanice izlože odgovarajućim kemikalijama i uvjetima, one se razvijaju u stanice mozga i samoorganizuju kako bi proizvele trodimenzionalne strukture koje su vjerna replika određenih aspekata razvoja pravog ljudskog mozga.