Foto: Nacionalni muzej Škotske/Marlene Donnelly/Sveučilište Cambridge

Znanstvenici tvrde da su pronašli ‘zmaja’: Ovo bi moglo promijeniti razumijevanje prošlosti

Autor: N.K

U epskom istraživačkom pothvatu koji će zauvijek promijeniti naše razumijevanje drevne prošlosti, međunarodni tim znanstvenika u Kini otkrio je nevjerojatni fosil, potpunog gmaza iz razdoblja trijasa, dugog čak 5 metara kojeg su nazvali “Zmaj”. Ovo otkriće predstavlja značajnu prekretnicu u proučavanju trijaskog razdoblja, prvog i najkraćeg perioda ere dinosaura, koji se proteže od prije 252 do prije 201 milijun godina, javlja BBC.

Na početku trijasa, gotovo sve kontinentalne mase svijeta bile su spojene u superkontinent Pangeu. Tijekom ovog razdoblja, raznolikost gmazova je rasla, a pojavili su se i prvi dinosauri. Krajem trijasa, na svjetlo su se pojavili i prvi sisavci, sićušne krznene životinje slične rovkama, koji su potomci gmazova.

Ovaj iznimni fosil star je oko 240 milijuna godina i nazvan je “zmajem” zbog svojeg izuzetno dugog vrata. Riječ je o dinocephalosaurusu orientalisu, vrsti koja je prvi put identificirana 2003. godine.

Foto: Nacionalni muzej Škotske/Marlene Donnelly/Sveučilište Cambridge

Vrlo čudna životinja

Paleontolog Nick Fraser iz Nacionalnog muzeja Škotske opisao je ovu otkrivenu životinju kao “vrlo čudnu”.

“Ovo je prvi put da smo mogli vidjeti cijelu formu ovog drevnog stvorenja”, rekao je Fraser. “Pretpostavljamo da je njegov dug, savitljiv i fleksibilan vrat bio prednost u lovu, omogućavajući mu da traži plijen u pukotinama ispod vode. Ovo otkriće dodatno naglašava koliko je trijas bio neobično razdoblje. Svaki put kad pogledamo te naslage, pronađemo nešto novo”, dodao je Fraser.

Foto: Umjetnica Marlene Donelly Dinocephalosaurus orientalis

Prema istraživanju objavljenom 2004. godine, dinocephalosaurus je vjerojatno lovio ribe i lignje u plitkom moru jugoistočne Kine prije više od 230 milijuna godina. Njegov vrat je vjerojatno držao paralelno s površinom vode kako bi mogao disati, dok je raspored zuba i očnjaka sugerirao da je mogao napadati plijen s čeljustima otvorenim u stranu, poput krokodila.

(VIDEO) Otkriven najudaljeniji kvazar u svemiru: Astronomi nemaju objašnjenje za neke njegove osobitosti!

Najnoviji fosil pronađen je u drevnim naslagama vapnenca na jugu Kine, što dodatno pridonosi našem razumijevanju biološke raznolikosti i evolucije trijaskog razdoblja. Istraživanje, nazvano “Dinocephalosaurus orientalis Li, 2003: a remarkable marine archosauromorph from the Middle Triassic of southwestern China“, objavljeno je u časopisu Earth and Environmental Science: Transactions of the Royal Society of Edinburgh.

Autor:N.K