Wikimedia Commons

ZNANSTVENICI TVRDE: Mars je bio poprište velikih poplava, a evo kako je do njih došlo

Autor: Dnevno

Prethodne fotografije velikih kanala na Marsu i ogromnih valovitih formacija na površini nagovještavale su da je u prošlosti bilo katastrofalnih poplava, a sada su znanstvenici iskoristili podatke koje je prikupio rover Curiosity na Crvenoj planeti da dokažu postojanje velikih poplava u krateru Gale prije 4 milijarde godina.

“Identificirali smo megapoplave prvi put korištenjem detaljnih sedimentoloških podataka koje je prikupio rover Curiosity. Depoziti koje su ostavile megapoplave ranije nisu bili identificirane podacima orbitera”, izjavio je Alberto G. Fairen, koautor članka objavljenog u časopisu Nature.

Fotografije su napravile kamere na roveru Curiosity zadužene za promatranje stijena i minerala u krateru Gale. Ono što su zabilježile jesu sedimenti koji potiču od ogromnih poplava nakon što su se formirali Mt. Sharp i krater Gale.

Znanstvenici vjeruju da je poplave uzrokovao udar ogromnog meteora koji je stvorio dovoljno toplote da otopi led na planeti. U tom procesu su oslobođeni ugljen-dioksid i metan, koji su u kombinaciji s vodom isparili i nakratko formirali toplu i vlažnu klimu. To je dovelo do kiša na Marsu, a voda se s Mt. Sharpa slila i poplavila krater Gale.

Prisustvo vode može značiti prisustvo života. Zbog toga NASA i druge svemirske agencije pokušavaju pronaći dokaze postojanja vode na drugim nebeskim tijelima u našem solarnom sistemu.

Sada je na roveru da pronađe dokaze prapovijesnog života nakon što sleti na površinu Marsa u veljači 2021. godine.

Autor:Dnevno