Foto: Pexels

Znanstvenici su u svemiru pronašli ‘spremnik’ s vodom: Veliki je to korak u istraživanju galaksija

Autor: F.F

Dva tima astronoma s Caltecha predstavila su otkriće najvećeg poznatog rezervoara vode u svemiru. Ovaj iznimno udaljeni rezervoar nalazi se u kvazaru, jednom od najsjajnijih i najnasilnijih objekata u svemiru, udaljenom 30 milijardi trilijuna milja.

Vodena para u ovom kvazaru ima masu najmanje 140 trilijuna puta veću od ukupne količine vode u svjetskim oceanima. Zbog velike udaljenosti, svjetlost od ovog kvazara putovala je 12 milijardi godina prije nego što je stigla do Zemlje, omogućujući znanstvenicima da prouče vrijeme kada je svemir bio star tek 1,6 milijardi godina, piše Indy100.

Foto: Unsplash, Ilustracija

Evo o čemu se radi

Kvazar pokreće ogromna crna rupa koja konzumira okolni disk plina i prašine, ispuštajući ogromne količine energije dok se hrani. Ovo otkriće vodene pare oko crne rupe pruža uvid u prirodu kvazara, otkrivajući da se plin u okolini crne rupe ističe po svojoj neuobičajenoj toplini i gustoći.

Zastrašujuća priča iza otoka ljupkog imena: Nitko nije znao da to mjesto postoji

Iako očekivano, prisutnost vodene pare u ranom svemiru nije iznenađenje za astronome, no njezino otkriće oko ovog specifičnog kvazara ima značajne implikacije. Naglašava važnost promatranja u milimetarskim i submilimetarskim valnim duljinama, a za daljnje istraživanje, planira se izgradnja 25-metarskog teleskopa CCAT u pustinji Atacama u Čileu. CCAT će omogućiti astronomima proučavanje nekih od najranijih galaksija u svemiru.

Autor:F.F