Wikimedia

ZNANSTVENICI SU BILI U KRIVU: Organski spojevi nađeni u Saturnovim prstenovima!

Autor: Dnevno.hr

Saturn je najčudniji planet u Sunčevom sustavu. Toliko je čudan da je nadahnut brojnim teorijama zavjere, uključujući ideju da Saturnu sigurno žive demoni. Niti jedan drugi planet nije dovoljno čudan da bi opravdao tu razinu ludila.

Godine 2017. svemirska letjelica Cassini otišla je na svoju konačnu samoubilačku misiju, bacajući se sa u plinski div i šaljući zapanjujuće slike na Zemlju s detaljnom analizom kemijskog sastava Saturnove atmosfere i njegovih prstena. Od tog događaja, Saturn je postao još čudniji.

Prema novoj studiji objavljenoj u ScienceDaily, kemijski sastav Saturnovih prstena daleko je drukčiji od onoga što su znanstvenici prvotno očekivali. Dugo se pretpostavljalo da su Saturnovi prstenovi bili gotovo u potpunosti sačinjeni od vode, no podaci iz Cassinija pokazuju usred sve te voda ima drugih složenih kemikalija kao metan, i mnogobrojni drugi organski spojevi.

Pojam organski je poprilično širok i jako korišten pojam. Konkretnije u ovom slučaju ne misli se na ništa živo, a nisu pronašli ni demone. Organski, u kemijskom smislu su sve kemikalije koje uključuju ugljik u njihovoj molekularnoj strukturi. Dok sigurno studija ne govori da su pronašli život u Saturnovim prstenovima, organski spojevi čine osnovu svega živoga.

Prema Thomas Cravens, profesorici fizike i astronomije na Sveučilištu Kansas i koautorom rada: “Ono što nas je iznenadilo je detektirani metan od maseng spektrometara, nitko to nije očekivao. Također je pokazao ugljični dioksid, koji je bio neočekivan. Smatrali su da su prstenovi u potpunosti vodeni. No, unutarnji prstenovi su prilično kontaminirani, kao što se ispostavlja, organskim materijalom uhvaćenim u ledu.”

Što više otkrijemo to se više pitanja postavalja, ali sa tehnologijom koja sve brže napreduje votkrit ćemo odgovore i na nova pitanja i skrivene tajne.

Autor:Dnevno.hr