iStock

ZNANSTVENICI OBJAVILI: ‘Pronašli smo bakterije koje ljudski imunosni sustav uopće ne prepoznaje!’

Tim američkih znanstvenika koji predvodi Jonathan C. Kagan, imunolog iz Bostonske dječje bolnice, objavio je studiju u kojoj tvrde da su u Tihom oceanu otkrili bakterije koje ljudski imunosni sustav uopće ne može prepoznati, što je protivno temeljnom načelu imunologije – da je ljudski imunosni sustav toliko evoluirao da može prepoznati svaki mikrob koji uđe u organizam.

Bakteriju su pronašli u blizini otočja Phoenixa, koje pripada pacifičkoj državi Kiribatiju, na dubini od 4000 metara, gdje ne žive sisavci. “To je bilo idealno mjesto da nađemo bakteriju koja je posve drukčija od onih koje žive na kopnu”, rekao je Randi Rotjan, jedan od autora studije.

S pomoću podmornice na daljinsko upravljanje, uzeli su uzorke vode, morskih spužvi, zvjezdača i sedimenata, s kojih su uzeli pedeset različitih bakterija. Potom su ih izložili stanicama imunosnog sustava ljudi i miševa.

Otkrili su da stanice imunosnog sustava nisu prepoznale 80 posto mikroba, uglavnom roda Moritela. Stanice uzete s koštane srži sisavaca uopće nisu vidjele te bakterije.

“To nam govori da imunosni sustav prepoznaje mikrobe koji žive oko nas jer smo zajedno evoluirali. Ako bismo ljudski imunosni sustav izložili drukčijem okruženju, on ne bi prepoznao mnoge mikrobe”, kaže Cagan.

Iako to zvuči jezivo, stručnjaci vjeruju da bakterije iz morskih dubina ne predstavljaju prijetnju za ljude.

“Temperatura, tlak i kemijsko okruženje našeg tijela toliko je drukčije od onog u oceanu, da bi te bakterije teško mogle opstati izvan svog prirodnog okruženja”, zaključuje Rotjan.