ZNANSTVENICI NE MOGU VJEROVATI: Meteorit je na zemlju donio nešto što NIKAD prije nisu vidjeli! | Dnevno.hr
Pixabay

Autor: Dnevno.hr

Meteorit otkriven u Rusiji 2016. godine analiziran je, znanstvenici smatraju da sadrži tajnoviti novi mineral koji je jednako tvrd kao dijamant. (slika)

Najava otkrića napravljena je na 81. godišnjem sastanku Meteoritičkog društva 2018. godine održanog prošlog tjedna u Moskvi. Istraživači sa Federalnog sveučilišta Ural, Državno sveučilište Novosibirsk i Geološki institut u Sibirskoj podružnici Ruske akademije znanosti otkrili su da je meteor pronađen u Buryatiji, planinskoj republici u južnom Sibiru, a zaslužni su lovci na zlato.

Teško je procjeniti vrijednost za misterijozni mineral, ali istraživači su dobili čast davanja ime mineralu  kada su utvrdili da na zemlji niked prije nije takav viđen. Količina nove tvari “uakitit” bila je toliko mala da su morali koristiti elektronsku difrakciju kako bi dobili podatke o njegovoj kirstalnoj strukturi. To im je pomoglo odrediti da se mineral stvorio u meteoru u svemiru pri temperaturama većim od 1000 stupnjeva Celzijusa. Iako se nikada nije formirao na Zemlji, za uakitit se kaže da je usko povezan sa karlsbergit CrN i osbornit TiN.

Ako biste mogli vidjeti sićušne zrnce uakitita vidjeli bi ste kako “ima žutu i prozirnu fazu s metalnim sjajom” i “svijetlosivu boju s ružičastom bojom u reflektiranom svjetlu”. Mohsova ljestvica mineralne tvrdoće koristi se za mjerenje tvrdoću grebanjem različitih minerala jedni protiv drugih i stavljajući ih u red s najmekšim 1 i najtvrđim 10. Mineral talc ima tvrdoću od 1, kvarc je 7, topaz je 8 i dijamant je 10. Uakitit ima Mohsovu tvrdoću od 9-10 , zbog čega je tvrd poput dijamanta.

Autor:Dnevno.hr