Ilustracija/Pixabay

ŽIVOT NA MARSU? Nova NASA-ina studija tvrdi: ‘Naši roveri traže na krivom mjestu, evo gdje moraju kopati’

Nova studija ukazuje na to da bi se dokazi o drevnom životu na Marsu mogu pronaći tek na dubini od najmanje 2 m ispod površine.

Otkriće da je na Crvenom planetu nekoć postojao život – najvjerojatnije u neko vrijeme u dalekoj prošlosti kada je Mars bio prekriven rijekama i oceanima – bilo bi jedno od najvažnijih znanstvenih otkrića u povijesti ljudske civilizacije.

Zasad još nismo došli do takvog otkrića, koliko god ga znanstvenici, ali i brojni entuzijasti, željno iščekuju.

No prema novom NASA-inu laboratorijskom eksperimentu, Marsovi roveri možda traže na krivom mjestu.

Ispostavilo se da ionizirajuće zračenje iz svemira razgrađuje male molekule poput aminokiselina, od kojih su mnoge važni pokazatelji postojanja života, mnogo brže nego što se to prije smatralo.

To znači da će se najbolji znakovi drevnog izvanzemaljskog života na Marsu najvjerojatnije naći na oko 2 m ispod površine i dublje, gdje bi takvi dokazi mogli ostati relativno zaštićeni.

“Trenutne misije rovera na Mars kopaju do svega 5 cm ispod površine. Na tim dubinama bilo bi potrebno samo 20 milijuna godina da se aminokiseline potpuno unište. Uz prisutnost perklorata i vode taj se rok dodatno skraćuje. Misije s plitkim uzorkovanjem iz bušotina mogu tražiti samo nedavno otkrivene izdanke, primjerice nedavne mikrokratere mlađe od 10 milijuna godina ili materijal izbačen iz takvih kratera”, zaključuje Alexander Pavlov iz NASA-ina Centra za svemirske letove Goddard u Greenbeltu u Marylandu.