University of California, Berkeley

ZASTRAŠUJUĆI FOSILI: Otkrivena gigantska ptica raspona krila od čak šest metara!

Fosil otkriven na Antarktici predstavlja najstariji poznati primjer ostataka divovske skupine ptica sličnih albatrosima koja je živjela u periodu nakon izumiranja dinosaurusa, navodi se u znanstvenim istraživanjima.

Pronađeni fosil u obliku zuba je fragment ptice pelagornitida pronađen na otoku Seymouru na Antarktici. To je najstariji poznati ostatak iz “gigantske” skupine drevnih ptica koje su imale raspon krila i do šest metara.

Pelagornitidi su evoluirali pošto su dinosauri uništeni, ali nikada nisu dostigli kolosalnu veličinu pterosaura.

Fragment star oko 50 milijuna godina pripadao je pelagornitidu tipa za koji paleontolozi vjeruju da je imao raspon krila do šest metara.

“Nova analiza fosila otkrivenih osamdesetih godina prošlog stoljeća sugerira da su pelagornitidi evoluirali te da su imali divovska tijela, a letjeli su nad južnim oceanima Zemlje”, tvrde u studiji stručnjaci s Kalifornijskoga sveučilišta u Berkeleyju, Prirodoznanstvenog muzeja u San Diegu i Kineske akademije znnosti u Pekingu.