Screenshot/Youtube

(VIDEO) ZVUČI NEVJEROJATNO! Ovaj artefakt star 6000 godina i NASA imaju nešto zajedničko!

Autor: ZG/Dnevno.hr

“Na neolitskom arheološkom lokalitetu Mehrangarhu u Pakistanu pronađen je artefakt koji je stvoren tehnikom kojom se NASA i dan-danas koristi”, navode brojni komentatori i neovisni istraživači.

Riječ je o najpreciznijoj tehnici oblikovanja metala u zrakoplovstvu, aeronautici i biomedicini te za legure visokih performansi od čelika do titana.

Prema novoj tehnici snimanja koja je omogućila istraživačima da doznaju više o tome, artefakt je stvoren drevnom tehnologijom kojom se NASA i danas koristi, prenosi Mail Online.

Tehnologija koja se zove “odljev voska” jest tehnika za lijevanje metala koja se i danas rabi kako bi se stvorio dvostruki metalni objekt.

Modernom verzijom te metode koristili su se istraživači NASA-e kada su izgradili komponente za Međunarodnu svemirsku postaju te za rover koji istražuje Crveni planet, kao i druge svemirske letjelice poput sonde Messenger.

Ornament star 6000 godina proučavan je revolucionarnom novom tehnikom nazvanom “fotoluminiscentna slika” koju su izveli znanstvenici iz Ipaneme – europske istraživačke ustanove specijalizirane za proučavanje arheoloških materijala.

Nova tehnika omogućila je stručnjacima da odrede točan proces kojim je artefakt napravljen u prošlosti.

“Otkrili smo skrivenu strukturu koja je potpis originalnog objekta, kako je napravljena”, izjavio je glavni autor Matthew Turi, fizičar iz Ipanema, europskoga centra za proučavanje drevnih materijala, kako navodi Washington Post. “To je dokaz onoga što se događalo prije 6000 godina”, dodao je Turi.

“Fotoluminiscencija” jest proces u kojemu se svjetlost projektira na artefakt dok istraživači mjere količinu svjetlosti koja se odbija.

Znanstvenici objašnjavaju da različiti materijali odražavaju različite količine svjetlosti, što je stručnjacima omogućilo da precizno odrede materijale koji su korišteni u proizvodnji ornamenta prije nekih 6000 godina.

Nakon detaljnog proučavanja artefakta, stručnjaci su zaključili da je amulet zapravo stvoren kao jedinstveni komad koji je naveo stručnjake da zaključe da je za izradu ornamenta korišten proces koji se zove odljev voska.

Kada se zagrije, tekući se vosak uklanja, a ulijeva se rastopljeni metal.

Nakon što se kalup ohladi, on se razdvaja, što ostavlja samo novoformirani metal u njemu.

Stručnjaci su otkrili da je drevni majstor stvorio amulet tako što je ulijevao iznimno čistu bakrenu otopinu u kalup koji je prethodno stvoren s pomoću odljevaka voska.

Autor:ZG/Dnevno.hr