Ilustracija

(VIDEO) VELIKO SAŽIMANJE: Znanstvenici otkrili šokantan podatak o svršetku svemira

Znanstvenici uglavnom smatraju da će svemir, kako se širi, s vremenom biti sve hladniji. Međutim, stručnjaci sa Sveučilišta u Ohiu primijetili su da određeni dijelovi svemira, zapravo, postaju sve topliji.

Ustanovili su da je svemir sada čak 10 puta topliji u prosjeku nego prije 10 milijardi godina, pa je trenutna temperatura određenih plinova u svemiru oko 2,2 milijuna Celzijusevih stupnjeva.

“Kako se svemir razvija, gravitacija povlači tamnu tvari plinove u galaktike i skupove galaktika. To je povlačenje toliko jako da se sve više plina u svemiru zagrijava”, rekao je Yi-Kuan Chiang, jedan od istraživača.

Tijekom proučavanja fenomena, istraživači su se fokusirali na analizu termičkih podataka strukture na velikim skalama (odnosno Large Scale Structure, LSS), što označava skupove galaktika, kao i tvari koje su, sveukupno, mnogo veće od svake pojedinačne galaktike ili manje skupove njih.

LSS oblikuje gravitacija, pa se uslijed nje i formira. To znači da galaktike nisu tek tako “razbacane” svuda po kozmosu, već ipak slijede određenu strukturu. Između velikih skupova galaktika i kozmičkog vlakna, nalazi se prazan prostor, s veoma malo tvari. Upravo je u takvom jednom prostoru i Mliječna staza.

Jedna od najprihvaćenijih teorija o kraju svemira, jest “teorija velikog hlađenja” (Big Freeze), po kojoj bi, kada dostigne određenu veličinu uslijed stalnog širenja, svemir trebalo da se toliko ohladi da se naprosto “smrzne”, dolazeći blizu apsolutne nule.

Ipak, ovo otkriće baca nešto drukčije svjetlo na hipotezu “velikog hlađenja”. Znači li to sada da ga neće ni biti, već će se umjesto njega dogododiti “veliko sažimanje” (Big Crunch). Ta teorija podrazumijeva da će se zbog količine materije (i tamne tvari kao i tamne energije) Svemir početi sakupljati i približavati se ponovno točki singulariteta, te će na kraju postati mjesto enormnih temperatura i zračenja. Još nitko ne može reći sa sigurnošću hoće li se to dogoditi jer je otkriveno da se samo jedan dio svemira zagrijava.

Inače, treća teorija koja se još naziva i “veliko kidanje” (Big Rip) predviđa scenarij u kojem će se svaka struktura u svemiru raspasti do posljednjeg atoma.