Screenshot/Youtube

(VIDEO) Upoznajte ksenobote: Znanstvenici prvi put stvorili robote koji se mogu sami razmnožavati!

Američki znanstvenici stvorili su prve “žive robote” kažu da se ti oblici života, poznati kao ksenoboti, sada mogu razmnožavati, i to na način koji se ne može vidjeti kod biljaka i životinja.

Nastali od matičnih stanica žabe afričke pandžašice (Xenopus laevis) po kojoj su dobili ime, ksenoboti su široki manje od 1 mm. Male mrlje prvi put su predstavljene 2020. godine kada su eksperimenti pokazali da se oni mogu kretati, djelovati zajedno u grupama i samoizliječiti.

Sada znanstvenici sa sveučilišta Vermont, Tufts i Harvard kažu da su otkrili potpuno novi oblik biološke reprodukcije različit od bilo koje životinje ili biljke poznate znanosti.

“Bio sam zapanjen time. Žabe imaju svoj način razmnožavanja, ali kada oslobodite stanice od ostatka embrija i date im priliku da shvate kako se nalaze u novom okruženju, ne samo da će pronaći novi način kretanja, nego, očito, i novi način razmnožavanja”, tumači suautor studije biolog Michael Levin sa Sveučilišta Tufts.

“Većina ljudi misli da su roboti napravljeni od metala i keramike, ali nije toliko važno od čega je robot napravljen nego što radi, a to je djelovati u svoje ime za ljude. Stoga je to robot, ali očito i organizam napravljen od genetski nemodificirane žablje stanice”, kaže voditelj studije Josh Bongard, profesor informatike i robotike sa Sveučilištu u Vermontu.

Ksenoboti su vrlo rana tehnologija i još nemaju nikakvu praktičnu primjenu. Međutim, kombinacija molekularne biologije i umjetne inteligencije potencijalno bi mogla koristiti u nizu zadataka u tijelu i okolišu. To može uključivati prikupljanje mikroplastike u oceanima, praćenje korijenja biljaka i regenerativnu medicinu, tvrde istraživači