Ilustracija

(VIDEO) U ovom trenutku moguće je da nas promatraju izvanzemaljci s 1004 planetarna sustava!

Dok čovječanstvo pokušava pronaći izvanzemaljski život, treba da imamo u vidu da je veoma moguće da istodobno i oni tragaju za nama. Nova studija pokazala je da je oko tisuću “obližnjih” zvijezda i planeta u njihovim sustavima dobro pozicionirano da otkrije život na Zemlji.

“Ako postoje promatrači koji nas traže (s planeta oko ovih zvijezda), mogli bi vidjeti znakove života na našem Plavom planetu. Neke od tih najsvjetlijih zvijezda možemo vidjeti noću bez dvogleda ili teleskopa”, piše voditeljica istraživanja Lisa Kaltenegger, profesorica astronomije na Sveučilištu Cornell u novoj studiji.

Astronomi su dosad otkrili više od 4.000 egzoplaneta “tranzitnom metodom”, kojom se registrira mali pad u sjajnosti neke zvijezde svaki put kada je planeti zaklone dok kruže oko nje.

U novoj studiji Kaltenegger i njezini kolege razmotrili su ideju da smo mi zapravo predmet promatranja, a ne promatrači. Analiziranjem do sada prikupljenih podataka identificirali su sve zvijezde na udaljenosti od 100 parseka (326 svjetlosnih godina), koje su u ravnini s ekliptičnom putanjom Zemlje oko Sunca, jer je takva pozicija potrebna da bi Zemlju mogli identificirati “tranzitnom metodom”.

Došli su do broja od 1.004 zvijezde slične našem Suncu koje se nalaze u centralnoj fazi svoje evolucije.

Od tog broja čak 508 zvijezdea jamče najmanje desetosatno promatranje Zemljina tranzita preko Sunca, navode stručnjaci.