Foto: Screenshot

(VIDEO) SVEMIR JE UPRAVO POSTAO ‘ČUDNIJI’! Znanstvenici zbunjeni: ‘Ovakvo ponašanje crne rupe dosad je nezabilježeno’

Prema Einsteinovoj općoj teoriji relativnosti, crne su rupe jedni od najekstremnijih objekata u svemiru. Nastaju kada masivna zvijezda dođe do kraja svog životnog ciklusa, eksplodira kao supernova, kolabira u jednu točku (singularnost) koja zadržava masu te zvijezde i gravitacijsku silu iz koje ništa ne može pobjeći, čak ni svjetlost.

No znanstvenici su u nedavnoj studiji primijetili nešto veoma čudno. Jedna crna rupa izbacila je materijal koji je ostao od zvijezde koju je prethodno progutala. Da se našalimo, crna rupa je “podrignula”.

Crne rupe veoma su zanimljive astronomima jer im omogućuju da promatraju i provjeravaju zakone fizike pod najekstremnijim uvjetima.

Ponekada će ti gravitacijski giganti progutati zvijezde i druga tijela u svojoj blizini oslobađajući ogromnu količinu svjetlosti i radijacije.

U listopadu 2018., astronomi su bili svjedoci jednog takvog događaja dok su promatrali crnu rupu u galaktici udaljenoj 665 milijuna svjetlosnih godina od Zemlje.

Iako su astronomi i ranije viđali takve susrete, tim sa Sveučilišta Harvard i Centra za astrofiziku Smithsonian primijetio je nešto nezabilježeno dok je proučavao istu crnu rupu tri godine poslije.

U studiji su objasnili da je crna rupa blještala veoma jako zato što je izbacivala preostali materijal zvijezde koji je letio brzinom od 50% brzine svetlosti.

Rezultati studije mogli bi nam dati uvid u to kako se crne rupe “hrane i rastu s vremenom”.