Screenshot/Youtube

(VIDEO) Ruski znanstvenici otkrili snažne izboje svjetla u Zemljinoj atmosferi: Bilo je vedro!

Autor: ZG/Dnevno.hr

Ruski astro i geofizički satelit nazvan po Mikhailu Lomonosovu, znanstveniku iz 18. stoljeća, poznat i kao “MVL-300” otkrio je dosad nepoznati fizički fenomen u Zemljinoj atmosferi.

Ovaj svemirski opservatorij pokrenut je 2016. u nastojanju da prouči kozmičke zrake u režimu visoke energije u blizini granice energetskog spektra, te da istražuje karakteristike izbijanja gama zraka u svemiru i proučava prolazne svjetlosne efekte u Zemljinoj atmosferi, kao i to da proučava Zemljinu magnetosferu koristeći se različitim detektorskim sustavima.

Prema Mikhailu Panasjuku, ravnatelju Instituta za istraživanje nuklearne fizike na Državnom sveučilištu u Moskvi, koji vodi projekt “Lomonosov”, opservatorij je naišao na nove fizičke pojave.

“U nekoliko navrata Lomonosov je otkrio vrlo moćne eksplozije svjetla. Međutim, ispod njih je vrijeme bilo potpuno vedro. Nije bilo ni oluja ni oblaka. Još nam nije poznata priroda ovih fizičkih fenomena”, rekao je Panasjuk.

Znanstvenici su također otklonili mogućnost eksplozija na tlu i lansiranje raketa. Još analiziraju podatke.

Treba napomenuti da je ovaj novi fizički fenomen, ili što god bile te eksplozije svjetlosti, otkriven 30. lipnja 2018. godine, kada je objavljeno da je satelit pretrpio kvar u svom sustavu prijenosa podataka. Od 2019. status satelita ostao je nepoznat.

Autor:ZG/Dnevno.hr