Screenshot/Youtube

(VIDEO) PAUCI U SVEMIRU: NASA objavila zanimljivo istraživanje o utjecaju nulte gravitacije

NASA-ini znanstvenici primijetili su da paukova mreža ima tendenciju da bude nesimetrična tako što je središte malo pomaknuto prema gornjem rubu. Također, dok se odmaraju, pauci imaju tendenciju da glavu usmjere prema dolje kako bi brže došli do svog plijena.

NASA je željela znati što bi pauk radio bez gravitacije. Bi li sredina mreže bila više centrirana? Bi li pauk i dalje bio okrenut licem prema dolje u okruženju nulte gravitacije? Tako su astronauti na Međunarodnoj svemirskoj stanici napravili eksperiment. Na test su stavili nekoliko pauka i otkrili da su u nedostatku gravitacije paukove mreže imale tendenciju da budu simetričnije, a položaj tijela promjenjiv.

Bez gravitacije, pauci su se koristili svjetlošću kao načinom orijentacije. Otkrili su da su mreže izgrađene pod svjetlom lampe bile poput onih koje se grade na Zemlji pod utjecajem gravitacije.