Screenshot/Youtube

(VIDEO) OBRANA ZEMLJE: NASA šalje letjelicu koja će se sudariti s asteroidom veličine egipatske piramide!

NASA šalje svemirsku letjelicu da udari u pratioca asteroida Didymosa. Buduća meta letjelice DART (“Double Asteroid Redirection Test”) sada je dobila i ime, Dimorphos, “koji ima dva oblika” – prije i nakon udara.

Riječ je o satelitu asteroida Didymos (od grčke riječi “blizanac”) do koga DART treba stići 2022. godine. Sudar će biti demonstracija budućeg sustava za odbijanje asteroida koji je konstruiran da preusmjerava svemirske stijene s putanje k Zemlji.

DART treba izvršiti kinetički udar u asteroid, što znači da će udariti u Dimorphos da ga preusmjeri, a ne razori. Ako test bude uspješan, ta bi se metoda eventualno mogla iskoristiti za promjenu putanja asteroida koji bi nas mogli ugroziti.

Opasni asteroidi globalni su problem kojim se ne bavi samo NASA. Mali satelit talijanske svemirske agencije pratit će DART, a dvije godine poslije će Europska svemirska agencije lansirati letjelicu imenom “Hera” koja će obići Didymos i analizirati rezultate DART misije koja treba biti lansirana 2021. godine.

Asteroid Didymos otkriven je 11. travnja 1996. iz svemirskog opservatorija u Arizoni. No binarnu prirodu asteroida otkrile su druge agencije 23. studenog 2003. godine.

Da obiđe Sunce Didymosu je potrebno dvije godine i jedan mjesec, a Zemlji se najviše približio baš kada je otkriveno da ima svog prirodnog pratioca. Međutim, ni Didymos ni njegov pratilac Dimorphos ne predstavljaju opasnost za naš planet nego će samo poslužiti kao mete za testiranje nove tehnologije.

(FOTO) IZGUBLJENI KONTINENT PONOVNO PRED NAŠIM OČIMA: Znanstvenici mapirali Zelandiju!