Screenshot YouTube

NASA ZABILA LETJELICU U ASTEROID! Pogledajte nesvakidašnje prizore iz svemira: Snimljene su posljednje dvije sekunde prije udara

Autor: Dnevno.hr

NASA je kasno sinoć u povijesnoj misiji uspješno zabila letjelicu DART u asteroid. Riječ je “prvom planetarnom testu za obranu” Zemlje od potencijalnog udara na način da ga se skrene s putanje.

Kamera na letjelici je snimila posljednje trenutke uoči sudara, a letjelica je posljednju sliku letjelica snimila dvije sekunde prije udara.

Cilj ove misije je zaštiti Zemlju od potencijalnog sudara s NEO-om – što je NASA-in naziv za neki objekt u blizini Zemlje – asteroid ili komet – koji bi se mogao približiti orbiti.

Direktor svemirske misije Thomas Zurbuchen je objavio kako je ovo prva misija koja je pokušala skrenuti s putanje opasan objekt u izravnom eksperimentu kako bi spriječila njegov udar o planet Zemlju.

Još 2016. ostao NASA je osnovala Ured za koordinaciju planetarne obrane (PDCO) za rano otkrivanje prijetnja NEO-a velikih dimenzija – od najmanje 30 do 50 metara – koji bi mogli oštetiti Zemljinu površinu i za praćenje putanja tih objekata.

Astronomi trenutačno ne znaju prijeti li Zemlji neki NEO, no prije nekih 66 milijuna godina asteroid je ostavio golem krater na meksičkom poluotoku Yucatanu i možda je upravo on izazvao izumiranje dinosaura.

Autor:Dnevno.hr