bljesak udara asteroida u Jupiter, 15. listopada 2021. / Screenshot/Youtube

(VIDEO) Nakon mjesec dana amateri snimili još jedan udar asteroida u Jupiter!

Nedavno smo objavili kako je brazilski astronom amater José Luis Pereira u ponedjeljak, 13. rujna, u večernjim satima zabilježio snažan bljesak na Jupiteru. Bila je riječ o udaru asteroida u najveći planet Sunčeva sustava.

Nešto više od mjesec dana poslije, ista priča.

Dana 15. listopada, promatrači neba u Japanu primijetili su bljesak u atmosferi tropske zone sjeverne hemisfere planeta, blizu južnog ruba sjevernog umjerenog pojasa, uzrokovan udarom asteroida.

“Činilo mi se bljesak traje jako dugo”, prepričava korisnik Twittera @yotsuyubi21, koji je uspio fotografirao bljesak teleskopom Celestron C6.

Udar asteroida potvrdio je tim koji je predvodio astronom Ko Arimatsu sa Sveučilišta u Kyotu (Japan). Prema objavljenom tweetu, opažanje je uključivalo dvije različite vrste svjetla, vidljivo i infracrveno, dajući Jupiteru jeziv ružičasti sjaj.

Jupiter redovito doživljava takve udare zbog snažnog gravitacijskog privlačenja uzrokovana njegovom velikom masom. Manji objekti, poput asteroida kojima je Sunčev sustav krcat, lako mogu završiti u gustoj turbulentnoj atmosferi planeta.

Neka istraživanja ukazuju na to da objekti promjera najmanje 45 m pogađaju Jupiter u prosjeku svakih nekoliko mjeseci, iako zbog ograničenih mogućnosti promatranja, čak i najsofisticiraniji program praćenja mogao uhvatiti jedva jedan udar godišnje.

Promatrači još nisu sigurni je li udar ostavio polje krhotina koje znanstvenici mogu pratiti. Rujanski, recimo, nije. Na vidljivost pak utječe nekoliko čimbenika, poput veličine objekta i lokacije udara.