Screenshot/Youtube

(VIDEO) NAJVEĆE OTKRIĆE O MOGUĆEM ŽIVOTU U SVEMIRU! Ovaj asteroid nosi organsku tvar

Asteroid 101955 Bennu na sebi nosi vodu i tragove organskog materijala te bi mogao sijati život po svemiru, otkriveno je tijekom NASA-ine misije “OSIRIS REx”.

Organska tvar osnovan na ugljiku raspršen je po površini Bennua, kaže Amy Simon iz NASA-e. To znači da bi ta organska tvar mogla biti nađena i kada uzorci uzeti s asteroida slete na Zemlju. Znanstvenici NASA-e pretpostavljaju da uzorci s Bennua možda nose materiju koja do sada nije zabilježena ni na jednom meteoroidu i da bi organski materijal nađen na njemu mogao ukazati na primitivnu biologiju u svemiru.

Kada uzorci stignu na Zemlju, znanstvenici ih planiraju proučiti kako bi našli odgovore o podrijetlu vode i organske materije na Bennuu.

Prisustvo ugljikovih minerala u asteroidu sugerira na postojanje širokog hidrotermalnog sistema, koji sadrži i vodu i ugljikov dioksid, i u Benuu, ali i u asteroidu od kojeg je on nastao.

Sve to daje potporu teorijama o panspermiji, odnosno da asteroidi nose život kroz svemir i siju ga po planetima, kao što je Zemlja.

NASA je napravila i 3D model terena Bennua, koji je opisan kao “gomila krša u obliku dijamanta koja pluta svemirom”.

To je omogućilo letjelici u misiji OSIRIS REx da uoči seriju grebena širom Bennua, uz detaljno preglednu izbočinu na njegovoj sredini, otkrivajući detalje o sastavu asterioida i njegovoj burnoj prošlosti.

Stručnjaci sada vjeruju da je Bennu gušćeg sastava bliže površini, a poroznijeg u središtu, što može objasniti povremene erupcije materijala.

OSIRIS REx treba da poleti s Bennua 2021. godine te da donese uzorke na Zemlju do rujna 2023. godine. Letjelica je u orbitu asteroida stigla još prije dvije godine.