ID2299 / ESO

(VIDEO) GALAKTIČKI SUDAR: Ovo je dio svemira koji nam pred očima umire!

Stručnjaci Europskoga južnog opservatorija (ESO) otkrili su kako se jedna od udaljenih galaktika počinje gasiti, što može biti značajno otkriće u razumijevanju svemira.

Naime, galaktike umiru kada se zvijezde prestaju formirati. Galaktika koju su otkrili nevjerojatnom brzinom gubi svoju snagu i “gorivo” kojim proizvodi zvijezde.

U ESO-u pretpostavljaju kako je gašenje galaktike prouzrokovano sudarom s drugom galaktikom. Nova galaktika koja se formirala sudarom poznata je pod imenom ID2299.

“Ovo je prvi put da smo u dalekom svemiru primijetili tipičnu masivnu galaktiku koja stvara zvijezde i koja će umrijeti zbog masovnog izbacivanja plinova”, kaže Annagrazia Puglisi s engleskoga Sveučilišta u Durhamu.

Izbacivanje plina događa se velikom brzinom, a kako i galaktika vrlo brzo stvara zvijezde, stotine puta brže od našeg Mliječnog puta, preostali će se plin brzo potrošiti.

“Bila sam oduševljena otkrićem tako iznimne galaktike. Također, bila sam uvjerena da postoje određeni procesi koji nas mogu naučiti kako funkcioniraju udaljene galaktike i kako zapravo teče njihova evolucija”, rekla je Puglisi.

S obzirom na to da je galaktika, koju su istraživači otkrili sustavom ALMA, udaljena 9 milijardi svjetlosnih godina, astronomi su zapravo zabilježili događaj koji se, kako navode, dogodio u mlađoj fazi svemira, kada je bio star 4,5 milijardi godina.