Ilustracija

(VIDEO) Astronomi prvi put u realnom vremenu ugledali eksploziju crvenog superdiva! ‘Sada mnogo više znamo o supernovama’

Astronomi su prvi put ugledali eksploziju zvijezde crvenog superdiva u stvarnom vremenu. Supernova je jedan od najrazornijih događaja u poznatom svemiru – nestanak superdivovske zvijezde u obliku kolosalne eksplozije kozmičkih razmjera.

Znanstvenici su u ljeto 2020. prvi put počeli promatrati zvijezdu koja se nalazi u galaktici NGC 5731, udaljenoj 120 milijuna svjetlosnih godina, vidljivoj u zviježđu Volaru. Bili su iznenađeni kada su nekoliko mjeseci poslije otkrili da je eksplodirala

Spajajući opažanja s više teleskopa, istraživači su uspjeli izgraditi sliku supernove od trenutka eksplozije do godinu dana nakon toga.

“Ovo je napredak u našem razumijevanju onoga što masivne zvijezde rade nekoliko trenutaka prije nego što umru. Prvi put smo ugledali eksploziju crvenog superdiva”, kaže glavni autor studije Wynn Jacobson-Galan s Kalifornijskog sveučilišta Berkeley.

Tim se sada nada da će uočiti dodatne primjere koji će im pomoći da saznaju više o supernovama.

“To je kao da gledate tempiranu bombu koja otkucava. Dosad još nismo potvrdili tako nasilnu aktivnost u umirućoj crvenoj superdivovskoj zvijezdi gdje vidimo da proizvodi takvu svjetlosnu emisiju, a zatim kolabira i sagorijeva”, zaključuje viša autorica studije Raffaella Margutti.