Ilustracija: Pixabay

(VIDEO) ASTEROID OTKRIVEN SAMO ČETIRI SATA PRIJE UDARA: Pao je iznad Kanade, a znanstvenici u tome vide dobre vijesti

Šesti put u zabilježenoj povijesti astronomi su uspjeli detektirati asteroid prije nego što je udario u Zemlju.

Dana 19. studenog 2022., gotovo četiri sata prije udara, Catalina Sky Survey otkrio je asteroid nazvan 2022 WJ1 na dolaznoj putanji. Mreža teleskopa i znanstvenika krenula je u akciju, točno izračunavši kada će i gdje na kugli zemaljskoj asteroid pasti.

Srećom, 2022 WJ1 bio je premalen da bi napravio ikakvu ozbiljnu štetu, ali njegovo otkrivanje pokazuje da se svjetske tehnike praćenja asteroida poboljšavaju, dajući nam bolju priliku da se zaštitimo.

U blizini Zemlje ima asteroida koji kruže oko Sunca tako da se ponekad približavaju Zemljinoj orbiti. Zovemo ih asteroidi bliski Zemlji, a do danas ih je katalogizirano 30.656.

Većina ih je prilično mala, a znanstvenici su uvjereni da smo pronašli gotovo sve koji su dovoljno veliki da predstavljaju značajnu opasnost. Utvrdili su da se nijedan od njih neće dovoljno približiti u sljedećem stoljeću da bi bio prijetnja.

Opservatorij Mount Lemmon, dio mreže Catalina, otkrio je 2022 WJ1 u subotu, 19. studenog 2022., u 5.53 po našem vremenu. Astronomi su nastavili nadzirati objekt, napravivši četiri fotografije koje su astronomima omogućile da potvrde detekciju i prijave to Međunarodnom astronomskom savezu u 6.38 po našem vremenu.

Eksplozija asteroida 2022 WJ1, promjera oko 1 m, dogodila se u 9.27 po našem vrememu iznad gusto naseljenog područja u južnom dijelu kanadske provincije Ontarija.

Važno je još napomenuti da je 2022 WJ1 dosad najmanji asteroid koji je uočen prije ulaska u atmosferu.

Kada se asteroid razbio, sićuši komadi pali su najvećim dijelom u jezero Ontario.

“Ovaj izvanredan događaj pružit će tragove o sastavu i snazi ​​koji će u kombinaciji s teleskopskim mjerenjima informirati naše razumijevanje o tome kako se mali asteroidi raspadaju u atmosferi, što je važno saznanje za obranu planeta”, zaključuje astronom Peter Brown sa Sveučilišta Zapadni Ontario.

Krhotine 2022 WJ1 trebale bi biti tamne, s tankom i svježom korom te sivom kamenom unutrašnjosti. Znanstvenici mole da se svi sumnjivi fragmenti prijave Kraljevskom muzeju Ontarija.