Ilustracija

(VIDEO) ASTEROID JURI PREMA ZEMLJI ENORMNOM BRZINOM! Stiže nam prekosutra

Autor: Z.G./Dnevno.hr

Asteroid dugačak oko jedan kilometar približit će se našem planetu 15. veljače. Svemirska stijena te veličine može ubiti milijune u području udara te izazvati katastrofu na globalnoj razini.

NASA prati Asteroid 2002 PZ39 koji juri prema Zemlji brzinom većom od 57.240 km/h te smatra da je potencijalno katastrofalan. Svemirska stijena, za koju se procjenjuje da je široka između 440 i 990 metara, trebalo bi da 15. veljače oko 11.05 sati po srednjoeuropskom vremenu ima bliski susret s našim planetom.

“Ako bi kameniti meteorit veći od 25 metara, ali manji od jednog kilometra, pogodio Zemlju, vjerojatno bi prouzrokovao lokalnu štetu na području udara. Sve veće od jednog do dva kilometra moglo bi imati globalne efekte”, navodi NASA.

Očekuje se da će divovska stijena proći pored našeg planeta na udaljenosti od oko 5,77 milijuna kilometara. Iako se čini da je to sigurna udaljenost, posljedice udara takve svemirske stijene mogu biti pogubne.

“S obzirom na to da njihovi orbitalni putevi često presijecaju Zemlju, u prošlosti su se događali sudari s objektima blizu Zemlje i trebalo bi da smo otvoreni za mogućnosti budućih sudara. Treba uložiti napore za otkrivanje i proučavanje tih objekata, za karakterizaciju njihovih veličina, sastava i struktura te praćenje budućih putanja”, dodaje NASA.

Taj asteroid, koji je otkriven 2002. godine, sljedeći će nam se put na otprilike istu udaljenost približiti 2064. godine, dok će 2091. biti udaljen samo dva milijuna kilometra od Zemlje.

Autor:Z.G./Dnevno.hr