Ilustracija

Tri golema asteroida prolaze blizu Zemlje! NASA objavila da nema opasnosti, ali nema opuštanja

Više asteroida proći će blizu Zemlje u sljedećih nekoliko tjedana, a jedan koji je prošao u petak bio je promjera 160 m, što odgovara volumenu Keopsove piramide u Gizi u Egiptu.

Riječ je o asteroidu “2021 SM3” koji je, prema podacima NASA-ina Centra za proučavanje nebeskih tijela bliskih Zemlji, prošao unutar 5,6 milijuna km od Zemlje. Asteroid je prvi put opažen prije nekoliko tjedana.

Nebeska tijela bliska Zemlji nastala su u hladnom vanjskom planetarnom sustavu. Obično su ona gromade leda i prašine, za razliku od asteroida nastalih u toplijem unutarnjem Sunčevu sustavu koji su kamene gromade. Budući da su nastala od uglavnom netaknutih krhotina od nastanka Sunčeva sustava prije 4,6 milijardi godina, znanstvenici smatraju da takva tijela sadrže informacije o početku našeg sustava.

U srijedu će se asteroid “1996 VB3” naći na 3 milijuna km od Zemlje, oko 10 puta dalje od Mjeseca. Iako se to može činiti dalekim, znatno je bliže od našeg najbližeg susjeda, Marsa, koji je udaljen 53 milijuna km. Procjenjuje se da mu promjer iznosi oko 210 m, što je otprilike polovica visine zgrade “Empire State Building”.

Očekuje se da će 25. listopada asteroid “2017 SJ20” proći Zemlju nešto dalje, na oko 7,2 milijuna km. Procjenjuje se da mu je promjer oko 200 m.

Vjerojatnost udara nije nula

“Ne moramo se brinuti da će doći do udara asteroida ili kometa na Zemlju. Prijetnja bilo kojoj osobi od automobilskih nesreća, bolesti, drugih prirodnih katastrofa i raznih drugih problema mnogo je veća od prijetnje nebeskih objekata bliskih Zemlji”, priopćio je NASA-in centar.

Međutim, mogućnost da asteroid udari u Zemlju nije nula.

“Tijekom dugog razdoblja nije zanemariva vjerojatnost da Zemlja bude pogođena”, kažu iz centra. No budući da je već otkriveno oko 90% nebeskih tijela bliskih Zemlji promjera većeg od 1,5 km, NASA-in centar usredotočen je na identificiranje tijela većih od 150 m jer ona predstavljaju najveću prijetnju.

“U ovom trenutku naše najbolje osiguranje pripada znanstvenicima iz NEO -a i njihovim nastojanjima da prvo pronađu te objekte, a zatim prate njihova kretanja u budućnost. Moramo ih prvo pronaći, a zatim ih držati na oku”, priopćili su iz centra.