Foto: YouTube/Screenshot

Tito je naredio da se o ovom incidentu ne priča: Svjedoci čudnog ukazanja javili se godinama kasnije

Autor: F.F

Pan Adria NLO incident jedan je od najznačajnijih slučajeva navodnog viđenja NLO-a na području bivše Jugoslavije. Dogodio se u kolovozu 1977. godine za vrijeme leta komercijalnog zrakoplova Pan Adrie na ruti Zagreb – Beograd – Titograd. Unatoč tome što su državne vlasti pokušale prikriti incident i zaprijetile svjedocima da o tome moraju šutjeti, javnost je o ovom događaju saznala tek nakon raspada jugoslavenske federacije početkom 1990-ih.

Prema izvješćima pilota i drugih svjedoka, 16. kolovoza 1977. godine, za vrijeme redovnog leta zrakoplova Fokker-227 tvrtke Pan Adria iz Zagreba prema beogradskom Surčinu, neočekivano se pojavilo neobično crveno svjetlo visoko na nebu. Posada zrakoplova prva je primijetila to svjetlo, a kasnije je isti objekt uočen i na radarskim zaslonima.

Jugoslavenska narodna armija (JNA) je nakon toga podigla uzbunu i poslala vojne zrakoplove MiG-21 da istraže taj nepoznati leteći objekt. Zrakoplov Pan Adrie letio je noću na visini od 2400 metara uz dobru vidljivost. Crveno svjetlo pratilo je zrakoplov s lijeve strane na istoj visini.

Veliki misterij

S vremenom je svjetlost postajala sve intenzivnija i preuzimala je duboku crvenu boju. Piloti su ostali u stalnoj komunikaciji s kontrolom leta i konačno su sletjeli u beogradsku zračnu luku, gdje su podnijeli izvješće civilnim i vojnim vlastima. Situacija u Beogradu bila je napeta jer je u to vrijeme Tito trebao putovati, a pojavilo se nešto nepoznato unutar zračnog prostora Jugoslavije.

Nakon slijetanja, zrakoplov je nastavio put prema Valjevu, a prema pilotovom izvješću, nepoznati objekt ih je i dalje pratio i povremeno postizao iznenađujuće velike brzine. Ovu priču potvrdili su tehničar leta Stanko Naletilić i Zlatko Vereš, bivši načelnik Kontrole leta za cijelu Jugoslaviju. Godinama kasnije, Krešimir Mišak, voditelj emisije “Na rubu znanosti”, uspio je stupiti u kontakt s jednim od svjedoka događaja, Dobroslavom Džebom. Džeba je u to vrijeme bio civilni pilot Pan Adrie i letio je na letu između Zagreba, Beograda i Titograda.

Hoćemo li moći kontrolirati umjetnu superinteligenciju? Stručnjaci objasnili zašto to neće biti moguće!




“Kada sam prvi put pitao kontrolore leta što se događa, rekli su mi da na njihovim radarima ne vide ništa značajno. No, nakon nekoliko minuta, ponovno sam ih kontaktirao i primijetio sam promjenu u tonu njihovog glasa, sugerirajući da imaju nešto važno za reći, ali možda im je to bilo zabranjeno. Kasnije su mi ipak obavijestili da su primijetili taj objekt i rekli su mi da leti paralelno s našim zrakoplovom i slično mu se ponaša”, otkrio je tada Džebo.

“Netko je obavijestio novinare u Beogradu o događaju, ali su im rekli da je u tijeku vojna vježba kako bi prikrili pravi razlog. U Beogradu su me pozvali u sobu gdje su mi pod prijetnjom sugerirali da ne smijem govoriti o tome. Prema pričama vojnih pilota, te noći je došlo do incidenta, čuo sam da je možda oboren jedan mađarski zrakoplov, no nažalost, to ne mogu potvrditi. U svakom slučaju, nakon toga je sve postalo tajnovito, a kolega mi je rekao da je ta noć bila “nemirna””, otkrio je priču iza misteriozne noći.




Autor:F.F
Komentari odražavaju stavove njihovih autora, ali ne nužno i stavove portala Dnevno.hr. Molimo čitatelje za razumijevanje te suzdržavanje od vrijeđanja, psovanja i vulgarnog izražavanja. Portal Dnevno.hr zadržava pravo obrisati komentar bez najave i/li prethodnog objašnjenja.