Misija "Dawn"

SVEMIR JE UPRAVO POSTAO ZANIMLJIVIJI: Astronomi pronašli neočekivanu aktivnost gdje nisu ni slutili

Astronomi su još 1801. otkrili prvo tijelo u asterodinom pojasu (područje Sunčeva sustava između Marsove i Jupiterove putanje u kojem se giba oko 750.000 planetoida s promjerom većim od 1 km i milijuni manjih). Dali su mu ime Cerera (lat. i eng. Ceres), te je odmah svrstano u asteroide. Dvjesta godina poslije “promaknuli” su ga u patuljasti planet jer je mnogo veći od drugih asteroida.

Cerera obiđe Sunce za 4,6 zemaljskih godina, dok se oko svoje osi okrene za devet sati. Iako je najveće tijelo u asteroidnome pojasu, Cerera ima promjer od samo 940 km.

NASA-ina letjelica u sklopu misije “Dawn” do Cerere je stigla 2015. godine. Pet godina nakon početka misije, na Zemlju su stigle nove fotografije tog nebeskog tijela, a zahvaljujući visokoj rezoluciji otkriveni su detalji koji ukazuju na vulkanske erupcije od prije milijun godina, te na vulkane koji su možda aktivni i dan-danas.

Nadalje, znanstvenici su pronašli i “džepove” s vodom, pa spekuliraju i o mogućnosti da je na tom patuljastom planetu bilo i nekih oblika života.

Prema tome, Cerera je aktivno nebesko tijelo!

Tako su prikupljeni dokazi koji opovrgavaju staro vjerovanje da na malim nebeskim tijelima nema geoloških aktivnosti, što je veliki korak za astronome, tj. za razumijevanje nastanka Sunčeva sustava.

SENZACIONALNO OTKRIĆE: Najstariji spomen Isusa Krista pronađen je u istočnoj Srbiji?