Foto: Pixabay

SIRIJSKO SELO SRAVNILE SU KRHOTINE KOMETA Pronađeni uzorci koji dokazuju kataklizmu

Autor: Dnevno/M.V.

Krhotine nastale od kometa mogle bi biti uzrok nestanka sirijskog sela, pokazala su nova istraživanja.

Abu Hureyra selo je u sjevernoj Siriji koje je postojalo prije 13,000 godina, a čije su iskopine pronađene 1972 i 1973 godine. No, kako je te godine Eufrat prijetila potopom prostora ispod jezera Assad, ekskavacija nalazišta morala se ubrzati. No, tek tada uočen je dio tla prekriven ugljenom koji je sadržavao staklene oblike koji nastaju kada se zemlja topi. Zbog tih nalaza, stručnjaci su pretpostavili da je u nekom trenutku samo tlo bilo izloženim visokim temoperaturama koje nastaju prilikom zapaljenja kamena kada dođe u doticaj sa zrakom. Dakako, tu se mislilo na komet.

Arheolog Tehnološkog Rochester Instituta iz New Yorka, Andrew Moore, sastavio je tim koji je 70-ih naposljetku i završio iskapanje nalazišta, a nalazišta je sam arheolog dodatno detaljno pregledao. Uz to, u suradnji s drugim znanstvenicima razvio je eksperimentalne metode kojima će replicirati pronađene materijale.

“Tim metodama dobili smo uvid kako su stakleni oblici nastali te kako su se drugi materijali spojili s njima”, rekao je za Space.com.

Zaključili su kako je dvije tisuće stupnjeva celzijusevih potrebno kako bi se minerali pronađeni u tlu istopili, a to je pak upućivalo na katastrofu.

“Nemoguće je objasniti otopljene minerale unutar stakla bilo kakvim prirodnim procesom. Moralo je doći do kozmičkog utjecaja”, tvrdi.

Dakako, tu se javilo i pitanje ugljena koji je prekrivao tlo, a koji je mogao nastati i prilikom udara kometa, ali i prilikom običnog požara.

Moore je zaključak donio detaljnijim ispitivanje stakla pa je 2012. godine istaknuo kako je selo uništeno nakon što su na njih pale krhotine prolazećeg kometa koje su se zapalile u doticaju sa zrakom.

“Najveći broj zapaljenja koje krhotine kometa mogu izazvati iznosi tisuću u minuti, duž cijele hemisfere Zemlje. Stoga je vjerojatnije da se selo našlo u milijun kilometara dugačkom području na koje su pale krhotine raspadnutog kometa nego da je baš tamo pao jedan komet širok 100 kilometara ili pak 10 kilometara širok asteroid”, napisali su autori u studiji.

OTKRIVENO ŠTO JE ‘THE THING’ Staro je 66 milijuna godina i može značiti nešto veliko…