Ilustracija: Pixabay

POTRAGA ZA IZVANZEMALJCIMA: Je li Sunce čvor u galaktičkoj komunikacijskoj mreži? Stručnjaci su istražili

Koriste li se izvanzemaljci svojstvom Sunčeve gravitacije za prijenos informacija kroz međuzvjezdanu komunikacijsku mrežu? Astronomi su prvi put dosad istražili tu intrigantnu mogućnost tražeći signale koji dolaze od skrivenih neljudskih sondi koje kruže oko Sunca.

Do sada metoda nije otkrila znakove izvanzemaljaca koji putuju svemirom, ali predstavlja obećavajuću novu strategiju “lova na izvanzemaljce” kao dio potrage za izvanzemaljskom inteligencijom (SETI).

Nova strategija potrage oslanja se na otkrića Alberta Einsteina, koji je 1915. pokazao da gravitacija savija tkivo prostorvremena. To znači da masivni objekti, poput zvijezda i galaktika, savijaju svjetlost oko sebe. Taj učinak, poznat kao gravitacijska leća, omogućuje znanstvenicima da vide iznimno daleke objekte čiju su svjetlost iskrivile goleme galaktike i galaktička jata.

“To djeluje poput povećala. I kod gravitacijskih leća i kod povećala, povećanje najbolje funkcionira kada je osoba ili detektor postavljen na određeno mjesto poznato kao žarišna točka”, objašnjava astronom Nicholas Tusay s Državnog sveučilišta u Pennsylvaniji (SAD).

Sunčeva gravitacijska žarišna točka udaljena je otprilike 550 astronomskih jedinica. Teleskop postavljen na to mjesto imao bi nevjerojatne sposobnosti – mogao bi razlučiti kontinente i planine na planetu koji kruži oko druge zvijezde.

“Svjetlo ide u oba smjera. Ako možete povećati svjetlo koje dolazi do vas, možete također povećati svjetlo koje izlazi”, dodaje astronom.

To znači da se gravitacijska leća također može iskoristiti za učinkovito slanje signala na međuzvjezdane udaljenosti, pa su znanstvenici nagađali o tehnički potkovanim izvanzemaljcima koji postavljaju sonde u žarišne točke zvijezda, učinkovito ih pretvarajući u gigantsku komunikacijsku mrežu od točke do točke.

Kako bi testirali tu ideju, Tusay i njegovi kolege upotrijebili su teleskop Green Bank u Zapadnoj Virginiji kako bi proveli šest petominutnih skeniranja radijskih signala koji dolaze iz sunčeve gravitacijske žarišne točke. I što su pronašli?

“Ništa. Da preciziram, u frekvencijama koje smo promatrali, tijekom vremena koje smo promatrali, nismo pronašli uvjerljive signale koji bi bili izvanzemaljskog podrijetla”, zaključuje Tusay.

Iako nisu ništa pronašli… zasad… stručnjaci će nastaviti tražiti.