Ilustracija: ESO

OVO JE GLAVNI  KANDIDAT ZA IZVANZEMALJSKI ŽIVOT: Astronomi otkrili dva nevjerojatna planeta

Astrofizičarka Laetitia Delrez sa Sveučilišta u Liegeu i kolege otkrili su dva planeta “super-Zemlje” koji kruže oko male, hladne zvijezde nazvane LP 890-9 koja je udaljena oko sto svjetlosnih godina.

Jedan od tih svjetova prethodno je identificirao NASA-in Transiting Exoplanet Survey Satellite (TESS), ali je tim odlučio upotrijebiti zemaljske teleskope SPECULOOS (Search for habitable Planets EClipsing ULTra-coOOl Stars) u Čileu i na Tenerifima kako bi ga bolje promotrili.

Ono što su pronašli jest drugi planet koji se nalazi u zoni pogodnoj za život zvijezde – području u kojem je temperatura dovoljna da podrži postojanje tekuće vode.

To taj novootkriveni svijet, nazvan LP 890-9c, čini glavnim kandidatom u potrazi za izvanzemaljskim životom.

“Iako ovaj planet kruži vrlo blizu svoje zvijezde, na udaljenosti oko deset puta kraćoj od udaljenosti Merkura oko našeg Sunca, količina zvjezdanog zračenja koju prima još je niska i mogla bi omogućiti prisutnost tekuće vode na površini planeta, pod uvjetom da ima dovoljnu atmosferu. To je zato što je zvijezda LP 890-9 oko 6,5 puta manja od Sunca te ima površinsku temperaturu upola manju od naše zvijezde. To objašnjava zašto je LP 890-9c, unatoč tome što je puno bliža svojoj zvijezdi nego što je Zemlja Suncu, još može imati uvjete koji su pogodni za život”, tumači suautor studije Francisco J. Pozuelos s Instituta za astrofiziku Andaluzije.

Pobliži pogled na taj intrigantni svijet s pomoću svemirskog teleskopa James Webb trebao bi pomoći da se utvrdi više o njegovim površinskim uvjetima i atmosferi.