Ilustracija: Pixabay

Ogromna crna rupa u našoj galaktici savija okolno prostorvrijeme: Ima li opasnosti za Zemlju?

Tim znanstvenika otkrio je da se crna rupa u središtu naše galaktike okreće oko svoje osi (rotira) toliko brzo da deformira okolno prostorvrijeme.

Korištenjem NASA-ina teleskopa Chandra X-ray Observatory, tim fizičara izračunao je brzinu supermasivne crne rupe Sagittarius A* koja se nalazi u središtu Mliječne staze.

Udaljen 26.000 svjetlosnih godina od nas, Sagittarius A* rotira toliko brzo da sa sobom povlači i gnječi sve prostorvrijeme oko sebe pa izgleda poput lopte za ragbi.

Znanstvenici otkrili pojavu koja pomiče prostor i vrijeme: ‘Sve se drastično mijenja’

Deformiranje prostorvremena

“Ovim vrtloženjem, Sagittarius A* dramatično mijenja oblik prostorvremena u svojoj blizini. Iako to zvuči alarmantno, ta je supermasivna crna rupa predaleko da bi utjecala na Zemlju”, kaže astronomkinja i voditeljica studije Ruth Daly s Državnog sveučilišta u Pennsylvaniji (SAD) te dodaje:

“Razumijevanje funkcioniranja crnih rupa može pomoći znanstvenicima u boljem razumijevanju formiranja i evolucije galaktika poput naše”.

Nešto se čudno događa u središtu naše galaktike: ‘Golema zvijer’ pokazuje promjene u ponašanju

Koliko je brza naša crna rupa?

Brzina rotacije supermasivne crne rupe u središtu Mliječne staze, Sagittarius A* dosad je bila neodređena.

Metodom odljeva, koja koristi informacije o odljevu i materijalu u blizini crne rupe, utvrđeno je da Sagittarius A* ima vrijednost kutne količine gibanja između 0,84 i 0,96, dok crna rupa M87* u galaktičkom jatu Virgo, udaljena 55 milijuna svjetlosnih godina, ima maksimalnu vrijednost vrtnje od 1.

Iako su otkrili slične stope vrtnje, Sagittarius A* je lakši od M87*, što znači da pokriva manju udaljenost pa vrtnju obavlja češće.

“Prema tome, Sagittarius A* okreće se oko svoje osi vrlo brzo, ne zato što ima veću kutnu količinu gibanja, već zato što mora prijeći manju udaljenost za vrijeme jedne rotacije”, zaključuje Daly.