iStock

Nalazište koje može uzdrmati teoriju evolucije? Evo što nam govore ove prastare ljudske kosti

Autor: ZG/Dnevno.hr

Otkriće prastarih kostiju u Španjolskoj i analiza njihove DNK poljuljala je prethodne spoznaje o ljudskoj evoluciji. Pronađene na sjeveru zemlje, u tzv. Jami kostiju, tj. špilji koja se nalazi oko deset metara ispod površine. Analiza DNK-a tih kostiju dovela je do postavljanja novih pitanja, a nije odgovorila ni na stara. Da je pred svima nama jedno veliko pitanje odnosno pitanje ljudske evolucije ističe i antropolog Matthias Meyer s Instituta za evolucijsku antropologiju.

Jama kostiju otkrivena je sedamdesetih godina 20. st. i otada je predmet proučavanja. U njoj su pronađeni ostaci 28 čovjekovih predaka i rođaka za koje se smatralo da su prethodnici naše vrste Homo sapiensa, tzv. Homo heidelbergensis.

Također, Svante Pääbo, direktor Instituta za evolucijsku antropologiju u Njemačkoj smatra da su ovim otkrićem proširena znanja o ljudskoj genetici za oko 300.000 godina, tako da se sada može proučavati DNK predaka starih stotinama tisuća godina. Prethodna najstarija DNK koja se analizirala bila je od jedne djevojčice iz azijske grupe denisovaca koja je živjela prije 80.000 godina.

U Jami kostiju nalaze se fosili hominina iz doba pleistocena poznatog kao ledeno doba. Njihova analiza DNK-a nije pokazala postojanje zajedničkog pretka s neandertalcima – pračovjekom koji je živio prije 350.000 godina.

Znanstvenici su analizirali koštani prah s grudne kosti i usporedili ga s genom čovjeka, majmuna, denisovaca i neandertalaca. Rezultat ih je iznenadio jer je pokazao da su španjolski hominini bili sličniji denisovcima koji su čak i geografski dalji, nego s neandertalcima.

Upravo je to ono što pokazuje složenost ljudske evolucije i činjenicu da je kompliciranija nego što smo mislili.

Autor:ZG/Dnevno.hr