Foto: Unsplash/Ilustracija

MOŽDA IPAK NIŠTA OD SELIDBE NA MARS U BUDUĆNOSTI: Otkriveno koliko je površina ‘crvenog planeta’ zapravo toksična!

Autor: L.B.

Poznat kao ‘crveni planet’, Mars je po udaljenosti od Sunca četvrti po redu, a sa Zemlje ga se može vidjeti prostim okom.

Međutim, do sada baš i nije bilo poznato koliko je njegova površina zapravo toksična i smrtonosna.

Zanimljivo je da se letjelice koje se šalju na Mars – steriliziraju.

Intrigantna ideja

Naime, to se radi kako bi se smanjila mogućnost da letjelice sa sobom donesu zemaljski život na crveni planet, budući se ne želi kontaminirati površinu Marsa stranim životom te time moguće imati problema s lažnim detekcijama u budućnosti.

Međutim, nova studija predstavlja intrigantnu ideju.

Jennifer Wadsworth i Charles Cockell sa Sveučilišta u Edinburghu rekli su za Scientific Reports da površina Marsa u osnovi ne bi dopustila niti jednoj stanici da preživi. To sugerira da kontaminacija svemirskim letjelicama možda i nije toliki problem.

U svojoj su studiji otkrili da se spoj nazvan perklorat može aktivirati na površini Marsa sunčevom svjetlošću. Ovo je važno jer je ovaj spoj smrtonosan za bakterije kada se aktivira, a na Marsu ga ima u izobilju. Prije se mislilo da se aktivira samo toplinom, a kako je Mars vrlo hladan, činilo se da to nije problem.

Površina Marsa još toksičnija za život nego što se do sada mislilo

“Možda smo prije mislili da ga neće biti moguće aktivirati u uvjetima Marsa. Ako želimo pronaći život na Marsu, moramo to uzeti u obzir”, rekla je Wadsworth.

Do svojih su otkrića znanstvenici došli simulirajući okruženje Marsa u laboratoriju. Koristeći anaerobnu komoru, koja nema kisika, rekreirali su valne duljine svjetlosti na površini Marsa. Zatim su pratili učinak perklorata u ovom stanju na uobičajeni zagađivač koji se nalazi na svemirskim letjelicama, Bacillus subtilis.

U uvjetima sličnima tlu na Marsu, stanice su umrle u roku od nekoliko minuta kada su se perklorati aktivirali. To uvelike sugerira da je površina Marsa još toksičnija za život nego što se do sada mislilo.

Autor:L.B.