Ilustracija

Jesu li astronomi pronašli dokaze izvanzemaljskoga života gdje ga nikada ne bismo očekivali?

Astronomi su objavili da su u Venerinoj atmosferi detektirali bezbojni zapaljivi, otrovni plin fosfin (PH3) za koji vjeruju da bi mogao biti proizvod živih mikroorganizama.

Fosfin je u tom okruženju prvi put detektiran 2017. godine, a u ožujku 2019. otkriće je potvrđeno zahvaljujući snažnom teleskopu u Čileu.

Tvrdi se da u gustoj Venerinoj atmosferi ima čak tisuću puta više tog kemijskog spoja nego u Zemljinoj atmosferi, ali se napominje da su potrebna dodatna istraživanja kako bi se to dokraja potvrdilo.

Znanstvenici još nemaju uzorke mikroorganizama s Venere, ali znaju da svjetlost stalno razlaže fosfin, što znači da na tom planetu postoji neki izvor koji ga obnavlja.

Moguće je da su to mikrobi, ali neki znanstvenici ne vjeruju da je to slučaj, pa ostaje vidjeti tko ima pravo nakon budućih istraživanja koja bi uključivala i Veneru, koja je sve dosada smatrana previše neprijateljskim okruženjem za formiranje bilo kakvog oblika života.

Što se krije na Marsu, Fobosu i Deimosu? Japanci šalju u svemir ‘čudo tehnologije’ kako bi to otkrili!