foto: Ilustracija

(FOTO) Krije li ovaj asteroid tajnu života na Zemlji? Znanstvenici uspješno istražuju uzorke

Japanska agencija za svemirska istraživanja (JAXA) u prosincu 2020. priopćila je da je kozmička kapsula koja je stigla modulom Hayabusa 2 donijela uzorke s asteroida nazvanog 162173 Ryugu, čak i više no što se očekivalo. Ocijenili su da je riječ o prekretnici u svemirskim istraživanjima. Minimalna udaljenost orbite Zemlje i tog asteroida iznosi svega 95.400 km.

“Uzorci iz kozmosa o kojima smo dugo maštali sada su u našim rukama”, izjavio je tada menadžer projekta Yuichi Tsuda i ocijenio da je riječ o velikoj znanstvenoj prekretnici jer uzorci pružaju uvid u autentične informacije nepromijenjene više milijardi godina o tlu i plinovima na asteroidu Ryugu.

Sada su objavili da su ispitali 5,4 grama tla, znatno više od minimalnog uzorka od 0,1 gram kojem su se nadali.

Japanski astronomi otkrili su da je asteroid bio izložen iznimno visokim temperaturama i na površini i pod tlom, što je vjerojatno prije posljedica ili unutarnjeg izvora topline ili sudara planeta, nego topline Sunca.

Znanstvenici će ispitati i moguće tragove organske tvari, u nadi da će naći neke odgovore o podrijetlu Sunčeva sustava i života na Zemlji.

foto: JAXA