Pixabay/Ilustracija

EKSPLOZIJA METEORITA IZNAD ANTARKTIKE: Prije 430 tisuća godina dogodio se velik udar

Autor: Dnevno.hr

Meteorit širine od oko 90 metara vjerojatno je eksplodirao iznad Antarktike prije 430.000 godina, pokazalo je najnovije istraživanje znanstvenika koji borave na Južnom polu.

Smatra se da se ovakve eksplozije javljaju češće od pada meteora ili mnogo većih asteroida koji su ostavljali kratere na zemlji, poput onog koji je uništio dinosaure prije 66 milijuna godina, prenio je CNN.

Otkriće ovakvih svemirskih stijena je, međutim, mnogo teže jer ostavljaju vrlo malo tragova u geološkim zapisima.

Matthias van Ginneken, istraživač sa Sveučilišta Kent, sakupio je 17 tamnih čestica, manjih od jednog milimetara, nevidljivih ljudskom oku, dok je bio u ekspediciji na planini na istoku Antarktike gdje se nalazi belgijska istraživačka stanica “Princeza Elizabeta”.

“Prvo sam primijetio da neke od njih izgledaju kao da su zalijepljene jedna za drugu, što bi se moralo dogoditi kada su čestice rastopljene. To bi značilo da mnoge od njih imaju interakciju kada su na vrlo visokoj temperaturi. Ovo je jedini razuman način da se objasni da je u pitanju bio ogroman udar”, rekao je Van Ginneken, vodeći autor studije koja je objavljena u časopisu Science Advances.

Autor:Dnevno.hr